Gå til innhold

Kan nattesvette være et symptom på noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ofte stå opp å skifte sengeklær om natta, svetter sånn..Sengeklærne blir helt gjennomvåte noen ganger. Skikkelig ubehagelig. Har også gått ned mye de siste mnd, men tenker at det er pga ammingen... Slapp og trett, men det er lissom ikke noe nytt for min del akkurat..

Bør jeg ta meg en tur til lege, eller er det ikke så unormalt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så unormalt etter fødsel. Men ville uansett snakket med lege om det, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg tenkte at kanskje kroppen din kvitter seg med overflødig vann i kroppen etter fødsel..? Slapp og trett kan du jo være fordi du er nybakt mamma..?

Ta deg en tur til lege og ta noen prøver om du er engstelig:)

Skrevet

Ok, takk for svar:)

Da tar jeg det bare helt med ro da, og evnt tar det opp med lege om det ikke blir bedre..

Skrevet

Jeg synes du absolutt bør kontakte lege.. Slik sterk nattsvette kan være symptomer på noe langt mer alvorligere.. Best å få det sjekket opo med en gang sier jeg!

(trenger ikkeå være noe galt altså, men det vet en jo ikke for sikkert før etter undersøkelser)

Skrevet

Anonym 23.01 har rett.... ikke vent med lege, det kan iverstefall være veldig alvorlig ja. Trenger ikke være det, men sjekk....

Skrevet

Hadde det på akkurat samme måten i flere mnd etter fødselen. Skifta sengeklær hver dag, og av og til midt på natta. Gikk ned 19 kg på to mnd. og var skikkelig slapp. Sikkert hormonelt, vart vertfall bedre når hun begynte å spise fast føde og jeg kunne trappa ned på amminga. Men det skader ikke å ta en sjekk.Kanskje du i det minste kan få tips om vitamintilskudd e.l. som kan hjelpe på trettheten.

Skrevet

Hormoenelle forandringer kan føre til sånt. Hvor gammel er du? Overgangsalderen starter gjerne sånn.

Skrevet

Jeg hadde det slik i hele fire måneder etter fødselen..Legen sa at det var helt normalt..

Skrevet

Jeg svetta noe enormt etter fødselen, regner med at det var vann som skulle ut av kroppen i tillegg til hormonforandringer.

Det værste gikk vel over etter ca 1mnd, men svetta fortsatt mer enn normalt så lenge jeg amma syns jeg huske.

Er ubehagelig, jeg fikk til og med svetteutslett rundt om kring som klødde noe forferdelig, legen sa at dette var normalt, og det gikk over av seg selv heldigvis.

Skrevet

Ekstrem nattesvette slik du beskriver er ett av de ti mest vanlige tegnene på kreft.

Se kreft.no

Skrevet

Jess, jeg ville også tatt kontakt med lege med en gang. Ikke for å skremme, men jeg har også hørt at ekstrem nattesvette KAN være et tidlig tegn på en kreftsykdom.

Skrevet

Nå må dere ikke skremme vettet av henne da... Nattesvette kan være symptom på en hel rekke ting, fra f.eks høyt stoffskifte til alvorlige ting som kreft og til og med aids....Men det er ikke så unormalt å ha nattesvette i tiden etter fødsel. Jeg hadde også det, gikk til legen og fikk beskjed om at det var helt normalt. Gikk over etter en stund. Men HI, du bør uansett gå til legen for en sjekk.

Skrevet

Hm.. Ok.. Takk for svar alle sammen..

Har bestilt meg time til legen nå.. Fikk time rask, og skal dit på fredag... Huff, ble litt nervøs jeg nå... :( Håper det ikke er noe farlig da, vil ikke at de 3 barna mine skal bli sittende uten en mor..:(

Overgangsalderen kan det nok ikke være, er jo ikke mer enn 25 år.

Hilsen HI

Skrevet

hjelpes.. snakk om å skremme vettet av folk.. greit nok at man bør anbefale folk å oppsøke lege..men litt drøyt å slenge ut slikt..

Jeg spurte legen min om dette på 6 ukers kontrollen min.. jeg sliter enda med nattesvette og mini er 8 uker på lørdag.. Det var ett POSITIVT TEGN.. fikk jeg beskjed om.. De som svetter mye er ofte gode ammere.. I tillegg kvitter kroppen seg med vann etter graviditeten/fødselen.. Så det trenger ikke være noe galt i hele tatt..nattsvettingen min har roet seg betraktig siste dagene heldigvis..

Ikke bekymre deg før du har snakka med legen..

Ikke begynn å tenk på kreft ihvertfall.. Dib er jo virkelig plassen for å bli hypokondisk... herregud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...