Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Når tror dere at dere vil føde? Har dere noen følelse på det? Hadde termin igår, men tror at fødselen starter på onsdag/torsdag av en eller annen merkelig grunn. Noen uker før fødselen var jeg sikker på at jeg skulle få litt før siden jeg har vært såpass oppegående og aktiv under hele svangerskapet og stresser og styrer, hehe.. Men kan jo se langt etter det nå Håper ikke å bli i gangsatt i hvertfall! Høres ut som om folk har dårlige fødselsopplevelser etter dette, mye maserier osv.. Så håper det skjer av seg selv;)
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 jeg skriver meg inn her. hadde termin på lørdag. nå to dager over, og trur at den komme i dag. for har hatt litt tak i ryggen i dag som jeg ike har hatt før. det hadde jo vært typisk siden typen har dratt på jobb langt vekk herfra og må ta båt for og komme seg til fødselen. :S det som er vanskeligst for meg å være på overtid er humøret!!
Ønskebaby08*12 Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har termin om 6 dager (12 okt.), føler på kroppen at det nærmer seg noe nå. Har en ukes tid nå hatt skikkelig vonde og regelmessige kynnere/maserier, som kommer i tak. Etter en stund dabber de av igjen...helt typisk. Min samboer har hele veien sagt at snuppa blir født den 7/10 så håper han har rett da :-) Selv har jeg mistet litt motet, var på føden forrige fredag, fikk vite at jeg er moden og avflatet og hadde da 1 cm åpning, så nå var det ikke mange dagene til fødsel ( i følge legen). Men, sitter nå her fortsatt veldig gravid.... Håper hun kommer før helgen. Krysser fingrene for det :-) Håper jeg slipper å gå over termin ihvertfall.
Kristin P Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Hadde termin på fredag så det er 3. dagen overtid på meg. Slimproppen gikk for to uker siden. Har hatt influensa i over en uke og noen mener dette kan forsinke fødselen (at kroppen skal bli frisk før barnet kommer) Er frisk nå, men har kraftige kynnere nesten hver natt som etterhvert stopper opp. Vi får bare vente i spenning, jenter! De små har det sikkert bra inne i magen noen dager til. Det blir snart vår tur også. Lykke til:)
babygullz <3 vilde Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Har termin om 3 dager... Har blitt lurt av svake murringer siden lørdag, hadde noen kraftgie kynnere som var nærmest krampeaktige og VONDE i går som varte i ca 2 timer ... vet ikke helt hva jeg skal tro, er førstegangs..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2008 Nei det er ikke lett å vite når man er førstegangs gitt, hehe.. Vi vet ikke helt hva vi skal kjenne etter:P Jeg har ingen tegn overhodet på fødsel. Så vi får se;) Får ta hver dag som babyen er inni magen som en gave på at den trenger litt mer tid før den er klar til å møte familien sin;) Så er den akkuart perfekt når den kommer ut! Så lenge den ikke bli gedigen da, hehe..
shari_z Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Har termin om 5 dager og ingen anelse om når fødselen skal skje. Har vært igangsatt de andre gangene og har aldri gått gjennom en normal fødsel. Har hatt mange vonde kynnere/maserier i helgen, og har innmari vondt "der nede" hele tiden. Skal til jordmor om 1 time og snakke om å bli igangsatt. Jeg har blitt lovet at jeg ikke må gå over termin så veldig pga at jeg har mistet før, og kjenner at jeg begynner å bli veldig redd - for første gang i svangerskapet. Men sykehuset sin definisjon av å ikke gå over termin så veldig og min definisjon har sikker stor forskjell. Jeg synes dette er skummelt og vil få babyen ut.
babygullz <3 vilde Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke sant.. men jeg tror nok at når d først kommer ORDENTLIGE rier, så er vi nok ikke i tvil:P men begynnende rier kan vel ikke være bare bare å vite hvrdan og hva de skal kjennes som... men selv føler jeg at hun er på tur å finne veien ut da, for d skjer mye rart her nå..men om hun bruker 1 uke eller 1 dag er den store gåte:P
Hemina Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Vi har termin i dag =) Men jeg kjenner ikke noen ting.. så vesla er vel ikke klar for å komme ennå. Jeg har også hatt og har ett kjempefint svangerskap uten noen problemmer - ingen. Og jeg kan bare glede meg til fødsel, det er jo den første, og vi aner jo ikke hva som venter oss, så tenker positivt og ser virkelig frem til den. Det skal bli så godt å få jenta ut! Hadde følelse på at hun ville komme før tiden, mest fordi alle i min familie har født flere uker før termin, men nå er iallfall det motbevist - en trenger ikke ligne på sin mor Men jeg føler hun kommer denne uken, men vet ikke om det bare er ønsketenkning, for jeg har ikke kjent en liten kynne engang.. hehe uansett, lykke til jenter! Babyen kommer når den er klar, så får vi bare være tålmodige (å ha litt vente sex, med bringebærkapsler, akkupunktur og kanel! hihi)
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 uff det høres ikke spesielt gøy ut. men godt at de tar vare på deg og vill sette deg igang da. jeg vill heller ikke gå så lenge over, men vill ikke bli satt i gang eller ta keisersnitt.. det er liksom marerittet mitt.. vill ha en naturlig fødsel. men kan man ikke så må man.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har termin på onsdag, bare 2 dager igjen. Selv har jeg trodd at hun ville kommet noe før, hele tiden, men det gjør hun tydeligvis ikke. Jeg håper ikke at hun kommer i morgen, for da har mamma bursdag - hadde vært koselig om hun fikk sin egen dag ;o) Termindatoen er en veldig fin dato og lett å huske også: 08.10.08 så hun må gjerne komme da........;o) Jeg håper heller ikke å bli i gangsatt, de høres forferdelig ut, og som det blir sagt her, at folk har dårlige fødselsopplevelser etter dette, mye maserier osv.. Lykke til alle sammen, ikke lenge igjen nå
82glad Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Hadde termin for 5 dager siden, og er såååå klar for fødsel!!!! Var til legen idag og hun ringte til føden og fikk snakke med jordmor der, angående igangsetting. Heldigvis fikk jeg time på onsdag, og er da akkurat 1 uke over termin. Da blir det gu, UL og samtale. Blir så spennende.. håper å bli igangsatt på onsdag ('',)
Snupp@ med 3 barn Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Termin igår, og ingen tegn til at noe skal skje. Slimproppen gikk på torsdag, men ingen rier eller noe lignende en gang. Prøver å ikke tenke for mye på når det skal skje. Føler det er langt unna enno. Er bare lei lei lei.
Fikkennydeliggutt08 Skrevet 6. oktober 2008 #14 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har termin om ti dager, men har hatt mensmurringer hele forrige uka og litt blødning i helgen. Trodde noe var i gang men det var det tydeligvis ikke. Jeg bare håper at jeg ikke blir satt igang, vil at babyen kommer når den skal. Men jeg merker at jeg begynner å bli litt utålmodig, som dere andre kanskje er Gåing i trappa, sex bl.a. har ikke gjort noe for meg
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 6. oktober 2008 #15 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har termin om fem dager, og håper inderlig hun kommer før termin. Men er jeg lik min mor går jeg over. Har dessverre ingen tegn på at fødsel er nær forestående, men jeg håper inderlig den plutselig skal starte likevel. Det er så utrolig tungt å gå å vente... Hvordan holder dere ut og får dagene til å gå???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå