Gå til innhold

Litt stille her......


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor er dere med termin i dag og i morgen? På sykehuset?

Jeg er i alle fall her....termin i morgen, ingen tegn til fødsel, og kjeder meg! Sikkert mye jeg kunne gjort, men jeg tenker på det som skal skje nesten hele tiden. Noen flere?

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har også termin i morgen...og er også her. Ingen tegn til fødsel her i gården heller. Kjedelig! Synes liksom ikke det går noe særlig fremover med disse kynnerne heller... MEN hun kommer vel ut når hun er klar.

 

Sitter her og ser på kjøkkenet som jo absolutt kunne trengt seg en vask, men jeg er så utrolig giddaløs. Gidder ingenting! Ligge på sofaen, lese litt, strikke litt, lese avisene og surfe på nettet er stort sett det dagene mine går til... Tøtta kunne godt vist tegn til å komme nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du forresten over termin ved forrige svangerskap?

 

Har blitt fortalt at man slektes veldig mye på mora si når det kommer til hvor langt svangerskap man har. Mamma fødte både meg og broren min 4-5 dager over termin så jeg har på mange måter slått meg litt til ro med akkurat det. Og noen må jo sørge for at statistikken opprettholdes...hehe! Har to venninner som nettopp fødte en uke før termin...så noen må jo sørge for balanse i denne verden. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris at det er andre her:-). Nei, jeg gikk ikke over tida forrige gang. Men det er 16 år siden og jeg var kanskje litt mer aktiv da....kan ikke huske noen tegn fra den gangen heller, plutselig, natt til termin dagen var riene der. Så det kan jo skje igjen, og med deg og! Jeg er født to måneder for tidlig selv, storesøster på overtid, og lillebror på terminen. Så mammas erfaringer tør jeg ikke stole helt på. Tenkte jeg skulle gå en liten tur, det skal visst være bra. Men ingen ytterjakke, unntatt en regnfrakk jeg kan sprenge på passer. Og her på lillehammer er det litt kaldt i dag...la oss holde ventekontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Ikke mye å stole på mtp. din mor og fødselstidspunkt nei.

 

Det er godt å høre at du ikke kan huske at du hadde noen tegn til fødsel før det plutselig skjedde forrige gang. Har inntrykk av at "alle" går rundt med kjempekynnere og maserier og slimpropp meg her og der og vannavgang og modning og åpning osv osv. Jeg har hverken fått sjekket det ene eller det andre hos jordmor, og føler meg i grunnen som for to-tre uker siden. Bare større...

 

Tur ut skal være bra det! Jeg har selv ligget på sofaen nå i tre timer og sett på tv. Trinny og Susannah på Fem...herlighet! Men godt tidsfordriv. Her i Oslo er det strålende sol og kjempeflott høstvær og burde jo absolutt gått ut en tur, men jeg orker ikke. Har faktisk satt meg fore å støvsuge sofaen nå - så det skal jeg gjøre!

 

God tur ut! Og ja - jeg er med på å holde ventekontakten! Synes også det skjer relativt lite på BIM om dagen....hehe...men det er vel fordi jeg sitter her og "refresher" sidene hele tiden. For et venteliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge sofaen, ja....det er kjedelig! Men man får veldig god samvittighet etterpå, da.

Her ble det en særdeles kort tur, siden to DVD,og dermed har nesten denne dagen gått også. Skal til JM i morgen tidlig, men det er ikke noe tøying og stripping der, tror jeg. Og selv om jeg har født før, kan jeg ikke si meg sikker på hvordan man vet at slimproppen har gått. Noen kynnere har jeg, men de begynte allerede i uke 25....så vi får se!

Mannen min syntes det var morsomt at jordmødrene strippet....Han er lege, men hadde ikke hørt om dette før.Tydeligvis litt ulik praksis rundt omkring.

Ikke så lenge igjen å vente uansett!

 

God ettermiddag!

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du fortsatt her? Eller ender du opp med å være en av de 5 prosentene som faktisk føder på termin?

 

Jeg ser nok ut til å tilhøre de som sørger for litt balanse i statistikken med å føde etter termin... Har nettopp stått opp etter en laaaang og god natts søvn og skal ut å spise frokost med samboeren min nå (lunsj for hans del da). Også tenkte jeg å traske en tur i byen i finværet i dag! Deilig høstvær! =)

 

Ingen tegn til at vi blir foreldre i dag...men hvem vet!??!

 

Ha en flotters dag! Og er du så heldig at du endte opp på sykehuset i går eller i dag - ja, så lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er her. Og KJEDER meg:-).

Var hos JM, og det var ingen tegn til fødsel på gang. Så det er bare å være tålmodig, rutte opp noen penger på netthandel (det var så mye pent på minimikki.no) og følge litt med på statsbudsjettdebatten, kanskje det forebygger mer unødvendig trøsteshopping.

Det skal bli bra å få fødselen overstått, men det er jo om å gjøre å kose seg litt nå også. Vi holder kontakten, gleder meg til å høre det når ting etterhvert skjer!

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Du er her ja...

 

Kom akkurat hjem fra en shoppingrunde i byen - litt til meg selv, men mest til bebisen. Synes det begynner å bli kjedelig å handle til og med = et dårlig tegn. Kan jo ha like mye å gjøre med at det går så utrolig sakte å bevege seg rundt om kring. JM snakket om at bekkenløsningen kom til mer eller mindre å forsvinne etter hodet hadde festet seg...men jeg var visst ikke blant de heldige der... Men er fornøyd så lenge jeg kommer meg rundt for egen maskin!

 

Sjekket JM modning og sånne greier på deg i dag? Skal til modningsakupuntur i morgen formiddag og (forhåpentligvis) siste svangerskapskontroll hos JM på torsdag. Hadde vært hyggelig hvis akupunktøren kunne kjenne en eller annen form for fødepuls i morgen! Men vi får vente å se. Tøtta i magen har gått helt bananas i dag så mageskinnet har strukket seg til så langt uante yttergrenser...måtte hun finne det trangt der inne etterhvert og begynne å se etter utgangen!

 

Ikke svi opp alle pengene på nettet da ;-), men det er utrolig mye fint på minimikki.no. Vi holder kontakten! Ha en fin ettermiddag og kveld!

 

hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror ikke de sjekker noen ting utenom blodtrykk, urin og magestørrelse her. Så det var ikke så mye nytt hos JM i dag, annet enn at 6 dager etter termin regnes som overtid ved sykehuset på Lillehammer og at man blir satt i gang senest dag 11 over. Ved siden av en ydmykende vektkontroll, da:-) Har bare bodd her siden juni, Oslo før, så derfor er jeg ikke helt orientert i f.eks tilbud med akupun ktur o.l. Men sikkert verd å prøve! Lykke til!

Jeg kommer vel til å se på alle såpeseriene på TV2 i kveld tenker jeg. Også vente enda en natt i spenning på om noe skjer. Forrige gang jeg fødte, var de ikke så sikre på ultralydtermin som nå. Det ble liksom antydet i løpet av den eller den uka, og det var nesten lettere, synes jeg. Nå er det jo nesten som julaften uten at nissen kommer!

Men han kommer jo etterhvert!

Vi snakkes kanskje i morgen......

God kveld!

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt å melde fra den kanten i dag?

 

Kom nettopp hjem fra akupunktør som satt nåler både for igangsettelse og modning. Skal tilbake på fredag dersom ingenting har skjedd før den tid. Fikk også nåler mot forkjølelse....samboeren min er helt nedsyltet og jeg har virkelig ikke lyst på samme greia som han har! Akupunktøren (som også er jordmor) sa at hun aldri hadde opplevd å ha fødende med en "ny" forkjølelse...dvs. at kroppen utsetter fødselen dersom man blir forkjøla. =/ Bank i bordet sier jeg!

 

Ellers så skjer det virkelig ingenting. Skal strikke ferdig en sånn pose med ermer som jeg har holdt på med i en evighet nå...kanskje på tide å avslutte det prosjektet.

 

Lykke til hvis du er på føden! Og uansett: Ha en flott ettermiddag/kveld!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er her.....og føler leveransepress fra alle kanter. Men formen er fin, så kan vel ikke klage. Her har også alle vært forkjølet, så nær som meg. Håper ikke jeg får det nå, for da går det vel minst ei uke til:-)

Skulle ønske jeg fikk til å strikke, det er jo supert tidsfordriv!

 

Hvem vet, kanskje skjer det noe snart, i alle fall er vi en dag nærmere igangsettelse....

 

En god ettermiddag til deg også!

 

Snakkes i morgen, da kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker også leveransepresset godt...så da opprettet jeg en tippekonkurranse på bloggen vår (opprettet en blogg da jeg gikk ut i permisjon med mer eller mindre uinteressante oppdateringer om livet vårt her i Oslo slik at familiene våre på andre kanter kan følge litt med) der folk tipper fødselsdatoen. Har faktisk resultert i mindre leveransepress i form av meldinger og telefoner...hehe! Og morsomt for å følge med hva folk tror og mener!

 

Den foreløpig dystreste spådommen er 17. oktober. Bank i bordet! Den lystigste var at det kom til å skje i kveld...så får vi se da! Ikke lenge igjen av kvelden nå...

 

Så snakkes vi kanskje i morgen ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.....jeg er her i dag og. Håper nesten at du slipper, men det er veeeldig hyggelig med felleskap i en kjedelig tid! Her blir det film og frisør i dag, sistnevnte et forsøk på å kompensere for det totale forfall jeg er i fare for nå. Slapp og lei som jeg er:-).

Ønsker deg en god formiddag, og gleder meg til nyheter, enten fra hjemmefronten eller fra livet der ute, eller fra fødeavdelingen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er her jeg. Og har bursdag i dag, så på alle mulige måter en hyggelig dag. Startet med frokost på sengen sammen med samboeren, fortsatte med svangerskapskontroll hos jordmor og nå gikk nettopp broren min herifra etter å ha servert både kaker, boller og blomsterbukett. Veldig bra dag så langt må jeg si!

 

Jordmor målte mage, sjekket leiet og blodtrykk og alt så fint ut. Ser at jeg ligger over det grønne skraverte feltet på symfyse-fundus-målet, så tøtta i magen trenger jo ikke bli der inne altfor lenge. Jordmora sa at det er størst sannsynlighet for å føde i morgen, altså tre dager over termin. Og det gjelder jo for oss begge! Så da krysser vi fingrene! Uansett greit at tøtta får sin egen bursdag (og jeg får ha min for meg selv). Jordmora mi sa at hun pleier å strippe/løsne fosterhinnen når man har gått en uke over termin, så det blir i så tilfelle i neste uke. Hun spurte om hun skulle gjøre det i dag, men jeg synes det er greit å la det få en sjanse til å starte helt naturlig først. Var heller ikke helt forberedt på å flashe hufsetufsa i dag...hehe. Fikk også vite at man her ikke regnes for overtidig før 14 dager etter termin og dermed 21. oktober for min del. Det er lenge det.... Men jordmor sa at hun ikke regnet med å se meg igjen. Så får vi håpe at hun har rett da!

 

Hadde gått ned halvannen kilo på en uke og fikk beskjed om å spise meg opp, så nå har jeg tyllet i meg sjokoladekake til den store gullmedaljen. Fikk så mye energi at jeg rett og slett skal prøve å få vaska vinduene (tror nesten ikke mine egne "ører" her...)!

 

Litt langt, men skravlelysten er stor i dag. Ha en finfin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!!!

Ønsker deg mye oppmerksomhet og koselige hilsner i dag!

 

Ok, da får vi bare gjøre det i morgen, da:-). Lykke til, og håper vi snakkes her igjen!

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morn!

 

Den vindusvaskingen jeg skrøt på meg i går ble det jo ingenting av. Hehe! Litt overivrig i skriveøyeblikket etter litt mye kake. Men jeg fikk ryddet og støvsugd og ordnet litt, så nå ser det jo litt vettig ut her hjemme. Det endte med at noe (mener det må ha vært det - har aldri sett noe liknende før) av den der famøse slimproppen som alle snakker om kom ut...merkelige greier. Men det trenger jo ikke bety noe fra eller til - folk går jo uten slimpropp i ukesvis. Har ikke fått noen andre tegn til fødsel i nærmeste fremtid.

 

Skal til akupunktur igjen i ettermiddag så får vi se om hun kjenner mer til denne fødepulsen i dag! Skal få litt nåler mot forkjølelse og tett nese også. Samboeren har ligget nedsyltet i noen dager nå og jeg håper i hvert fall jeg slipper unna det!

 

Håper ikke du leser dette på noen dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, leser enda,jeg. INGEN tegn på noen ting som helst!

Så kjedelig......Og jeg er den typen som kan begynne å bekymre meg når ikke alt går etter boka. Skjønt det gjør vel egentlig det en stund til, i alle fall. Ser film, er litt sjåfør for ungdommene i huset, og skal kanskje plukke litt epler (artig syn for naboen, sikkert:-)).

Spennende med propp og akupunktur! Skal se du blir mamma til helgen.

Det er jo helt spesielt første gang. Livet blir helt annerledes, og jeg mener bedre, selv om jeg var bare 20 forrige gang...Snakkes etterhvert og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morn!

 

Står til? Hvordan gikk det med epleplukkingen?

 

Akupunktøren kjente ingen fødepuls på meg i går heller, men jeg hadde en del stikkinger utover ettermiddagen og kvelden i går. Og hadde litt menssmerter. Men alt gikk over iløpet av natten...så ikke mer action her i gården.

 

Gleder meg veldig til å bli mamma for første gang ja! Det blir jo antakeligvis en gedigen forandring...til det bedre får vi håpe! Det blir jo nesten som en andre første gang for deg/dere siden det ser ut til at det er lenge siden dere begge hadde små barn i hus.

 

Ønsker deg en fortreffelig helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner kanskje med du har tilbringer dagene på føden siden jeg ikke har "hørt" noe fra deg i løpet av helgen?

 

Du må ha lykke til!

 

Håper det er min tur snart! Litt utålmodig her nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du, jeg savnet deg, selv om vi ikke kjenner hverandre. Felles skjebne er jammen meg ganske sterkt!

Jeg dro til sykehuset lørdag pga lite liv. Vakthavende lege var tilfeldigvis han fra Oppland som har skrevet doktorgrad om at vi venter for lenge med igangsettelse...så han satte meg i gang. Fødte søndag 22.00 (omtrent som første gang, men om du vil og ikke har født, gir jeg gjerne noen råd om bedøvelse o.l (mannen min er anestesilege, og det var veldig behagelig om du kontakter meg på profilmail.

Alt gikk ganske bra, reiste hjem etter en natt, men nå har barseltårene vært her, og jeg har nærmest forlangt skilsmisse et par ganger....huff.

Lykke til, hvor du nå er i prosessen!

 

Klem

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Ble veldig glad nå - endelig lyd fra deg! Hehe - enig med deg angående den felles skjebnen. Har tenkt på deg disse dagene!

 

Gratulerer med overstått og nytt tilskudd til familien! Jeg sender deg en melding på profilen din - hører mer enn gjerne på dine erfaringer!

 

Veldig godt å høre fra deg! =)

 

hilde

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...