Gå til innhold

"Du skal føde snart du!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa legen til meg når jeg var der nå. Hodet var "kjempefestet" og alt så bra ut. Har jo mistenkt at det festa seg for en knapp ukes tid siden, så det var fint at jeg hadde rett da :)

Men nå ble jeg jo bare liiittegranne utålmodig da. Har jo hørt at det kan gå lang tid fra hodet fester seg til man føder (er førstegangs) også kommer han og sier sånt... Så da gjelder det vel å ikke få for store forhåpninger til at ting skjer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååh,heldige deg om du snart skal få babyen din! Jo nærmere terminen jeg kommer, jo mindre føler jeg at fødselen snart kommer:S

Skrevet

Har jo egentlig ikke termin før om et par uker jeg heller, så føler ikke helt at det er rett rundt hjørnet. Har til og med planlagt tur for å besøke besteforeldrene mine til helgen... Men når legen snakka om det i dag så virka det som han trodde hun var ute i løpet av en ukes tid... Blir litt "irritert" på sånt, for her går jeg og prøver å forberede meg til overtid for harde livet. Også kommer han og setter sånne griller i hodet på meg ;) Jaja-uansett kan det jo ikke være såå lenge igjen nå. Gleder stort meg til å få holde henne i armene ja... :) :) :)

Når har du termin da?

Skrevet

19 oktober..men forbereder meg ganske på å gå over tiden.. hehe..så foreløpig føler jeg at jeg har leeeenge igjen..hehe.. greit med tanke på alt som skal gjøres da.. burde kanskje begynne å tenke på den sykehus-bagen snart?

Skrevet

Da har du jo termin før meg da, jeg har 22. :) Sykehusbag ja, kanskje jeg skal få somla meg til å begynne og finne frem til den i morgen... har gitt sambo beskjed om hvor lista over hva som skal med ligger, men ikke sikkert han syns alt som står der er like nødvendig som meg ;) Hihi...

Har du mye igjen eller? Jeg skal egentlig bare få kuttet til madrassen til vugga jeg nå, så kan hun komme... (Også har vi et vaskerom som skal ferdigstilles da, så det hadde jo vært fint om hun holdt seg i magen en ukes tid til!)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen allerede i uke 33 om at hodet var festa, jeg. Men i dag, med termindatoen passert, er det fortsatt ikke tegn til at noe skal skje snart...

Skrevet

Da jeg fikk førstemann gikk jeg til modningsakupunktur til ei jordmor. Hun påstod 6. desember at nå var det like før og at jeg ikke kom til å gå til termin. Gutten ble født 23. desember. Var flere ganger på time i mellomtida, og hver gang sa hun overraska: Neimen kommer du i dag da? Trodde du hadde født nå jeg! Jeg husker at jeg ble rimelig lei av å høre på henne.Ingen kan vel med sikkerhet si at nå starter fødselen snart. Selvfølgelig kan det stemme det legen din sa, men ikke tro blindt på det!

Skrevet

Jeg hadde også en lege på sykehuset som sa til meg at jeg sikkert kom til å føde i løpet av helgen (forrige helg). Helt tullete å si, for da har jo jeg gått og ventet hver eneste dag... Har termin imorgen. Jordmor ble nesten litt sint da hun hørte hva legen hadde sagt, og syns det var helt tullete å skape falske forhåpninger på den måten... Så ta det med en klype salt ;)

Skrevet

:Ja, det er det jeg mener også. Legen prata liksom hele tiden som om at fødsel kom til å skje i løpet av den neste uka, men det er jo tross alt drøye to uker igjen til termin. Og kan jo fort gå over også. Så jeg prøver liksom å forestille meg at jeg kommer til å gå en uke over, men det er sørenmeg ikke lett når han kommer med sånne kommentarer og menstermin er 13. okt... Samtidig sitter jeg med mensmurringer baki korsryggen fra tid til annen og lurer på om det kan bety noe...

Nei, får bare vente og se. Jeg legger nå planer som om jeg skal gå i noen uker til. Frøkna kommer når hun vil det selv, men tror jeg skal begynne å finne frem ting til denne berømte bagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...