Gummianda:) Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Når høsten kommer får jeg alltid så lyst til å krype opp i godstolen med ei bok:) Jeg liker litt av alt.....men har kanskje en forkjærlighet for sanne historier, krim, religion....men som sagt, liker i grunn alt:) Så hva er den aller aller beste boka du har lest? Den du ikke klarte å legge fra deg:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Delt 1. plass mellom "Vindens skygge" og "Den trettende fortellingen" ) Litt av hvert i begge bøkene og nydelig skrevet!
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Utifra hva du skriver at du liker, så vil ejg anbefale deg serien til C.J sasom om hunchback-advokaten Matthew Shardlake. Handlingen er lagt til Henrik den 8endes regjeringstid og er veldig spennende; både krim, historie og religion på en gang. Det er vel bare den første boken som er oversatt til norsk, men det finnes 4 av dem hvis du liker å lese på engelsk. Første boka heter Dissolution (Oppløsning er norsk tittel), Så er det Dark Fire, Sovereign og Revelation.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Utifra hva du skriver at du liker, så vil jeg anbefale deg serien til C.J Sansom om hunchback-advokaten Matthew Shardlake. Handlingen er lagt til Henrik den 8endes regjeringstid og er veldig spennende; både krim, historie og religion på en gang. Det er vel bare den første boken som er oversatt til norsk, men det finnes 4 av dem hvis du liker å lese på engelsk. Første boka heter Dissolution (Oppløsning er norsk tittel), Så er det Dark Fire, Sovereign og Revelation. Jeg klarer ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg liker så mange bøker, og har mange favoritter.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Kom to ganger gitt, men andre gangen med vesentlige rettelser: Navnet på forfatteren er altså C.J. Sansom
Let's hear it for the boys! Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Delt 1. plass mellom "The pillars of the earth" av Ken Follett og "The zahir" av Paolo Coelho. Den første har virkelig alt. Mord, kjærlighet, familie, religion... Handlingen går over flere tiår, og er lagt til England på 1100-tallet. Den andre er fantastisk å lese hvis du liker å lese om livets store spørsmål.... Paolo Coelho er jo kjent for sin åndelighet, og denne boken handler om en mann som blir besatt av å finne sin forsvunne kone.
Hikken Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Hvis du liker krim er det vel en mulighet for at du allerede har lest denne, men Marekors av Jo Nesbø er helt klart den beste boka jeg har hatt i henda. Hadde ikke sjangs til å legge den fra meg!
Eve Dallas Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Det første som falt meg inn var en bok jeg leste i begynnelsen av tenårene (ugg det er lenge siden...), den het "men tankene mine får du aldri". Det er en sann historie om en jente som havner på skråplanet. Det er dagboken hennes som har blitt bok. Den gjorde sånn inntrykk på meg at jeg etter alle disse årene fremdeles får den gufne følelsen når jeg tenker på den. Har lest en del "slike bøker" opp igjennom, men denne festet seg.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Har lest mange gode bøker gjennom tidene, men nå i det siste vil jeg anbefale Stig Larsson sin triologi. Nr 1 heter "Menn som hater kvinner", nr 2 er "Jenta som lekte med ilden" og nr 3 er "Luftslottet som sprengtes". Dette er krimbøker. Jeg lot meg fasinere av hovedpersonen. Utrolig gode bøker!
Oi ..! Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 "Balansekunst" av Rohinton Mistry - enestående! NB! Bare kom deg gjennom de første hundre sidene, så vil du straks bli lei deg for at det bare er 600 sider igjen ... I tillegg har vi selvfølgelig "Drageløperen" av Khaled Hosseini. I en helt annen sjanger finner vi jo Stieg Larsson-bøkene som jeg overhodet ikke klarte å legge fra meg. Og så har vi trilogien til Tore Renberg: "Mannen som elsket Yngve", "Kompani Orheim" og "Charlotte Isabel Hansen". Lettleste, men nære og gode fortellinger med Jarle Klepp i hovedrollen.
snartgift.no Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Uff ja... Leste "Men tankene mine får du aldri" da jeg var yngre og ikke hadde barn. Tok den fram i fjor sommer og begynte på den igjen.. Men den var rett og slett så grotesk at jeg ikke klarte å fullføre den - spesielt da jeg kom på episoden der moren reiser til syden....... Grøss:(( Satte boken pent tilbake i bokhyllen! Når det gjelder beste boken jeg har lest er det mange! Nettopp ferdig med "Drageløperen", den var utrolig bra - anbefales! Skal til å begynne på oppfølgeren nå, Tusen strålende soler (?) Jo Nesbø sine bøker er knallbra, "Snømannen" feks. Og triologien til Stieg Larsson. Hvis du vil ha lettlest humor anbefaler jeg Marian Keyes sine bøker - de er utrolig fengende og man ler og griner om hverandre:) Hehe, kunne fortsatt i evigheter.. Elsker å lese:)
Carasnella Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg slenger meg på Bolla23 og svarer også "The pillars of the earth" av Ken Follett. Eller "Stormenes tid" som den heter på norsk. Vet ikke helt om det er den aller beste boken jeg har lest (eller bøkene om du vil, er en del 1 og 2), men uten tvil en av de beste. Var veldig bra!! Ellers kan jeg anbefale boka Ishavskatedralen og Øya. Sistnevnte er veldig lettlest og ikke så "tung" og lang som de andre nevt over her. Men likte den veldig godt også. Min all-time favorite må være "Stomfulle høyder / Wuthering Heights". Det er for meg den optimale kjærlighetshistorie:) Sukk... Men så elsker jeg filmen også. "Bienes hemmelige liv" synes jeg var helt grei. Hverken noe mer eller mindre. Tok seg litt opp på slutten. Jeg har lest "Vindens skygge" og flere bøker av han P. Cohelo (nå ble jeg plutselig usikker på hvordan navnet skrives, men synes det var utrolig kjedelige bøker! Krim synes jeg også er dølt! Enda godt vi alle er forskjellig:) Åja, hvis du liker typen romance som i "Tatt av vinden", så anbefaler jeg deg rett og slett og lese boken! Jeg hadde sett filmen hundre ganger før jeg leste boka og alikevel klarte jeg ikke å legge den fra meg. Fantastisk! Og når du er ferdig med den så leser du oppfølgeren "Scarlett"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå