Sol Skippertaksdronning Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 ...som sender brev om at overgangsstønaden min er stoppet, fordi de skal vurdere om jeg har rett på den etter at vesla ble født i august..at det er samme faren som treåringen visste de, det sa jeg fra om, men vi er jo hverken sammen eller samboende..trodde de måtte kunne bevise at jeg har samboerskap med pappaen-hvilket jeg ikke er-før de kunne stoppe noe som helst..så denne måneden går jeg nesten 11000 i minus, og husleie og barnehage får jeg ikke betalt..takk gud for at jeg ammer yrja, og at adrian skal til pappaen...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Du vil jo få etterbetalt dersom det viser seg at du fremdeles har krav på den, men hva gjør du dersom du ikke får den videre? Synes det er rart de skal undersøke dette, da har de nok en misstanke om at dere bor sammens vil jeg tro, de stopper den ikke sånn helt uten videre!
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Vel...jeg kan i grunn forstå at de vil undersøke ogs siden dere har fått et barn til felles. Med tanke på alle som faktisk lurer systemet. Men synes de ikke burde stoppa før de faktisk hadde funnet noe på dere.... Jeg er ikke imponert over Nav selv for tida...de roter det til....med YA og "glemming" i forhold til reahb. stønadan som jeg fikk utbetalt nesten 2uker for seint. Grrr... Men de huska på det og var kjappe da jeg sa opp kontantsøtta...det skal de ha...da var vedtaket i postkassa 2 dager senere....hrmf...
Regnbuens barn™ . Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Du må vel skjønne at det skurrer litt når NAV ser at det er samme far på 3 åringen din og babyen? Du skal jo være alenemor, men likevel så har du hatt et intimt forhold med barnefaren. Jeg regner med at hvis du får godkjent at du ikke har et forhold med han så vil du uansett få tilbakebetalt fra NAV. Føles sikkert kjipt for deg nå, men jeg forstår at det skurrer litt for NAV, og mest sannsynlig så har du vel en en forklaring på hvordan minstemann kom til verden...;-)
OsloMor Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Synes uansett at det er merkelig at de har stoppet den, dersom du er enslig.. Vanlig praksis er at man må levere dokumentasjon (f.eks.kvitteringer på betalte regninger er fra din konto, uttalelse fra nabo som bekrefter at det kun er du som bor der, bekreftelse fra hans utleier om at han bor der) Lykke til.
Gjest irismor Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Synes ikke det er så rart jeg. Dere har ett barn sammen fra før og så får dere ett barn til sammen. Men dere er ikke sammen og bor ikke sammen. Merkelig da ta man vil sette et nytt barn til verden for at det skal "pendle" mellom mor og far. Men det er nå bare min mening, man gjør som man selv ønsker i denne verden. Men man må jo være enig at det er ikke så rart at NAV reagerer.
OsloMor Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Irismor, så du mener at et barn ikke har livets rett om det må må "pendle mellom mor og far"? Ja det var jo isåfall dagens mest idiotiske utsagn.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2008 t det kom en baby til, er et resultat av et fyllhump, idiotisk nok, tenker sannsynligvis storparten her nå, gjorde det selv. men nå er vesla her, og vi er ikke et par, og kommer heller ike til å bli det. problemet blir jo husleia og barnehagen. skal ned dit og prate med dem i dag, så får jeg eventuelt søke dekning av de to tinga denne måneden hos sosialkontoret. lite lysten på det, men kjekt å ha et sted og bo og barnehageplass også når jeg leser svara her, registrerer jeg en liten dømmende tone hos noen, helt ok, men ingen er bedre enn andre..og jeg prøver ikke å svindle hverken nav eller stat..
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Ei vennine av meg var gjennom det samme da hun skulle ha nr 2 med samme mann, men hun gikk ned på nav og fortalte hvordan det lå an i god tid før fødselen. Både hun og eksen måtte inn å prate med saksbehandleren, og de måtte få 3 naboer hver til å skrive under på at de bodde i leilighetene sine, og at de bodde alene Og til hun over meg her, det trengs bare en runde i høyet for at spiren sitter for noen. Og abort er for mange uaktuelt
Sol Skippertaksdronning Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2008 Og hadde jeg prøvd å svindle dem, hadde jeg vel ikke gått ned dit når testen viste positivt for å si fra?? og heller ikke satt opp pappaen som pappa? så jeg har full forståelse for at de vil sjekke, men samtidig så har de vel igrunn ikke anledning til å stoppe utbetalinger før det eventuelt foreligger bevis i deres favør...
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Må si at når du ført ble gravid ved et "uhell" så var det en god ting det var med han du allerede har et barn sammen med... Ordner seg nok....
Mariellem Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Helt unødvendig kommentar irismor. Verden er faktisk ikke helt svart hvitt, og så lenge du ikke vet noe om bakgrunnen synes jeg ikke du bør uttale deg om det. Får håpe nav er raske da, men det går kanskje fortere om du ringer ned og forteller hvordan ting ligger ann. Lykke til..
Gjest irismor Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Nei så absolutt ikke. men når det allerede er slik i utgangspunktet så er det jo ikke så rart at navn reagerer. Og det var det som var saken i dette innlegget.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. oktober 2008 Ser ut til at det ordner seg lell. Må sende inn ny søknad, så regna de med at jeg skulle rekke å bli med på denne månedens utbetaling;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå