Gjest irismor Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Finner ikke et skikkelig godt brød. Og vi har prøvd det meste. Kravene er at det skal være grovt, gjerne mørkt og med masse korn (både hele og malte). Og det kan gjerne være godt og holde seg "ferskt" i mer enn 2 timer. Og har en fjern mening med at det skal være skorpe rundt hele brødet, ikke bare oppå. Har prøvd Ingers rugbrød, men synes helt ærlig talt at det smakte sponplater. Ble altfor tørt for oss.
mamma-til-4 Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Dette er slik et brød vi vil ha også,men det er jammen i meg ikke lett å finne.Og finner man et så glemmer ivertfall jeg hva det heter innen jeg kommer til butikken:( Prøvd å bake noen,men de blir ikke heeeelt som jeg vil ha de gitt. Så dette vil jeg vite også
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg veksler mellom vanlig grovbrød ( men må være goman) og superbrød (også goman) Mini er ikke så veldg glad i grovbrød, men elsker det andre. Men det er mer kneipbrød aktig.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 havrebrød... mmmm ,eller spelt softkorn... holde seg ferskt i mange dager... sikkert ikke helt bra det heller, men det er ihvertfall innmari godt synes jeg...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Steinbakte brød fra Coop holder seg generelt ferske leeeenge! Vi spiser ikke mye brød hos oss, men dette holder seg ferskt såpass lenge at vi slipper å ta opp skivevis fra frysern (og når vi tar opp hele brød fra frysern holder det seg ferskt like lenge som fersk-ferskt). Jeg vet ikke hva det vi pleier å kjøpe heter, men det er halvgrovt (men med endel frø inni) og med sesamfrø på toppen.
ifie Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Enten så baker jeg Møllerens kornbrød (sånn ferdig melblanding), eller så kjøper vi et brød som ligger i en brun pose med gjennomsiktig stripe nedover. Det er mørkerøde krusiduller som dekor på posen, tror jeg Det kjøpebrødet er helt greit. Beste brødet vi har funnet hvertfal! Det beste er selvfølgelig det jeg baker selv
Gjest irismor Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for tipset, da skal jeg se om jeg finner det på obs =))
TøffiTrynet☠ Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Her i huset er det samboeren min som baker brød. Det er fantastisk godt, og består av bl.a. havregryn, sammalt hvete, rug og kli. Hvis vi kjøper brød, så blir det gjerne havrebrød eller speltbrød fra Goman (fåes på Ica), eller RBK-brød på Rema1000.. (Bor i Trøndelag sjø.. ;p) Men hjemmebakt er uansett best! Og svigermor skal i hvertfall ha for at hun lærte sønnen sin å bake..
Fru-mamma Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Kjøper solsikke-brød på Rema. Holder seg ferskt lenge også etter å ha vært fryst.
Nurse80 Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er veldig fornøyd med coop-brødene. Prisene er ok, brødene er ekstra grove og dem har flere varianter som er gode!!!! Jeg handler dem på coop prix.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå