Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er så fryktelig usikker nå.. Har jo sett og hørt at man kan leie bilsete til baby, og at det gjerne er greit i og med at den gjerne vokser fort utav det første sete. Men hva har dere gjort? Er det sikkert å leie? Og hvordan er IzI sleep i forholdt til Maxi Cosi? Finnes det andre greie plasser å leie enn hos If?(vi er ikke kunder der)
ChellBell - har født! Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Vi har kjøpt fordi vi skal ha en barn til (en vakker dag...) og fordi vi aldri kommer til å få noe problemer med å selge dette bilsetet. Vi valgte Britax Römer fordi den har kommet så bra ut i test og fordi den har 5 punkts sele. Ikke var den dyr heller! (lilleprinsen.no)
Hemina Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Vi har også valgt å kjøpe bilsete, da jeg også syntes det var kjekt å ha - og fordi jeg gjerne vil eie ting. Men vi var og inne på å leie fra forskikringsselskapene - kjempe bra tilbud =) Ble fortalt at IzI sleep er TUNGT, og ble derfor anbefalt MaxiCosi da det er mye lettere (det tross alt skal sitte en baby på 4-10 kg oppi der + setet,så det kan bli tungt å bære inn og ut av bilen!) Maxicosi har har jo også kommet best ut i test.
WPW Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Vi har leid via www.sikkerhetsbutikken.no som er gjennom gjensidige. Trenger ikke være kunde der. Fikk setet i posten på fredag, og det er et helt nytt Izi sleep sete. Når babyen vokser ut av det sender vi det inn igjen og får nytt. Vi får nytt sete totalt 3 ganger, og det siste får vi beholde. Totalpris for alt pluss å beholde det siste setet er i underkant av 5000 kr, og da har vi sikra oss et godkjent sete helt fram til vi ikke trenger bilsete lenger:) Genialt! Når nummer to kommer kan vi gjøre det samme igjen, og er da sikra at nummer to også får et nytt og trygt sete. I og med at det er leid via et forsikringsselskap er man jo også sikra at det er et bra sete (inbilder jeg meg iallfall;))
Mrs. Bouquet Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har kjøpt selv, og det er av to grunner 1. jeg kunne aldri tenkt meg easysleep setet da det veier veldig mye, syns akta graco jeg hadde forrige gang var tungt nok og har hatt enda mer fokus på å finne et som er greit å bære. Følte jeg gikk og slepte veldig mye på setet sist, ut og inn av bil, inn i huset og opp trappene i tillegg til varer osv. 2. Jeg selger sansynligvis babysetet når babyen har vokst i fra da, da det kanskje kommer bedre varianter på markedet til neste mann kommer. En får da igjen ca. halve prisen av det en har betalt for det. Så sånn sett syns jeg ikke if sin ordning er så veldig atraktiv. Jeg har valgt maxicosi denne gangen pga. lav vekt, isofixbase og romslig for babyen.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2008 Ok, takk for svar, jenter:) Rart med det, men da jeg ble gravid tenkte jeg ikke på at jeg kom til å måtte ta _så_ mange valg mht utstyr til babyen. Har blitt litt satt ut noen ganger, men d har jo gått fint:) Så tusen takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå