Ludviginne - mamma!! Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Å, jeg ble så irritert i dag!!! Vi har hele tiden vært åpen om at vi bærer på et prøverørsbarn, men har skjønt at mine foreldre har skjønt mer hva vi har vært gjennom, enn svigers... I kveld var vi samlet hos svigers, vi, svoger med familie (hjemme på høstferie) og svigers da. Svoger får besøk av en kamerat, som er på gjennomreise inn til Trondheim. (Heretter betegnet som "byen"). Det viser seg at han og dama skal til byen fordi de ska på noe spesialbestilt ultralyd. Svoger kjenner jo til vår "reise", og sier (etter at kameraten hadde reist) at han trodde kanskje de skulle til byen for å lage unge. "Ha, ha, ha, hvem trenger vel å dra til byen for å lage unger da??" storler svigermor. Jeg har klart å svelge mildere utsagn tidligere, men i kveld klarte jeg ikke mer. Så jeg svarte, heldigvis rolig. "Vi trenger det". Gjett om det ble stille etterpå. Hele resten av kvelden bar preg av trykket stemning, og svigermor ble etterhvert veldig ivrig på å by frem tjenester som å hjelpe til med vasking eller pass av hund eller hva det måtte være. Hun er så tankeløs, og det hjelper ikke at jeg er småirritert på henne fra før også da... Nei, selges til lavstbydende
gerd Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg skjønner deg keg altså, men hun angret seg iallefall....siden hun oppførte seg slik etterpå mener jeg.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Det var sikkert ikke vondt ment og ja når vi er gravide er vi hårsåre også. Prøv å ikke være så sinna på henne siden hun angret, de fleste mennesker er litt tankeløse noen ganger og sier ting de ikke mener. Jeg la på meg 28 kg sist (11 mnd siden siste fødsel) og 12 kg av de var igjen da jeg ble gravid. Svigermor vet hvor mye jeg sliter pga de ekstra kg og da vi sa at jeg var gravid igjen det første hun sier var at du burde ventet til du gikk litt ned. Jeg begynte å grine og sa hva jeg mente. Hun beklaget så innmari etter på siden hun tenkte på meg og vet at jeg hater kroppen min med de ekstra kg. Ja det var tankeløst av henne men jeg har glemt det siden jeg også er tankeløs noen ganer.
AO3 Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Huff, jeg skjønner at det ikke var spesielt festlig, men av og til snakker man før man tenker... Og hun angret seg jo tydeligvis veldig etterpå. Men ellers takk, jeg tror uansett jeg beholder den svigermora jeg har!
MammaTil2Gulljenter Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 hihihi liker tittelen på innlegget...jeg kan kanskje legge ut en annonse på svigerfar på finn;) Detvar en rottenting å si,spesielt den hånlige måten det ble sagt på, MEN hun angret jo på det hun hadde sagt. Det er det viktigste. Mange er korttenkte, og tro meg jeg vet hva det vil si å ha litt småirritasjoner på svigerforeldre. Hun hadde det ikke godt med seg selv etterpå ettersom hun hadde så mange tilbud til deg. Forstår godt at du ble sur, skuffa og lei deg...Gravid eller ikke, den kommentaren der svir for deg fordi dentreffer rett hjem. Slik som min mor, hun kunne ikke få barn...men har adoptert meg og søsteren min. De fikk meg når eg var 3 dager(mye styr med biologisk mor osv) og da min farmor fikk se meg for første gang presterte hun med å si"åh, så fin kunne dere aldri laga selv" Hehe, det var jo godt ment, men mamma husker den kommentaren den dag i dag.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Nei, huff, dette var ikke bra!! Forstår godt at du ble såret av den kommentaren.. Det er jo noe av d såreste for oss kvinner, når vi så gjerne vil ha barn, men ikke klarer å få "full klaff" på egenhånd. Har ikke strevd m dette selv, men både mine foreldre og min kjæres foreldre måtte prøve i flere år før spira satt- og d er ikke en lett prosess å gå gjennom, m mange nedturer.. Så tror kanskje at endel folk (som din svigermor;), som ikke selv har vært gjennom d samme, ikke helt forstår hvor vanskelig dette kan være, og at de derfor kan lire av seg sånne sleivete kommentarer- ikke bra!!
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Det var tydelig at svigermoren din glemte seg et øyeblikk, etter som stemningen ble trykket etterpå og hun var veldig hjelpsom og snill. Husk at vi alle bare er mennesker og kan gjøre feil. Kan hende hun hadde lyst til å "bite av seg tunga" så snart hun hadde sagt det, men da var det for sent. Vi venter selv IVF barn, så jeg vet hvordan det er så være sårbar. Vi har vært igjennom mye og det er langt tøffere i "IVF-verden" enn man tror, og nå som du er gravid, høygravid i tillegg er vi gjerne ekstra sårbare og hormonelle. Jeg forstår både henne og deg c",) - og du skal iallefall være glad for at hun viste tegn til anger......det er positivt da. Lykke til med fødselen. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå