Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad over at jeg fått barn og jeg er veldig glad over at mine barn våkner hver morgen. Jeg takler også om de våkner noen få ganger hver natt men når begge to våkner, ca 10 ganger per natt, syns jeg det er slitsomt.

Jeg har en gutt på litt over 3 år og en som nettopp blev 1 år og jeg er oppe flere ganger hver natt med, spesielt han minste. Storebror begynte å sove greit da han var ca 2 år men har fortsatt netter der han sover veldigt dårligt. Lillebror sov bra de første 6 mnd men etter det har han vært oppe mellom 5 og 20 ganger hver natt. Jeg er så sliten. Skal jo prøve prestere på jobben også. Mannen min er flink å stå opp med barnen men han våkner ikke av dem på natten.

Idag tenkte jeg at jeg måtte legge meg tidlig og tror dere ikke begge barnen låg å skreik da kl var 21:30?

Jeg ønsker bare at jeg fikk sove 6 timmer i strekk, eller i alle fall 5 timmer i strekk, bare en natt. Bare en natt er det jeg ber om. Eller at jeg vinner på lotto og kan kjøpe et større hus.

Uffamej...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Å ikke få sove (nok) er grusomt!

Skrevet

uff... er det noe som går mer psykisk på noen å ikke få nok søvn??? Tror ikke det. Forstår deg veldig godt, men vit at det finnes ett lyspunkt, og en dag kommer det, at du får sove godt igjen, det kan jeg forsikre deg:))

Skrevet

Ja, tenker på at dette bare er en liten periode av mitt liv men det er vanskelig å se lyst på det når man tasser opp for 20 gang på natten og man er så trett at man bare vil spy.

Ja, ja. Nå er det i allefall rolig i huset så jeg skal prøve legge meg på ny.

God natt:)

Skrevet

ja det hørtes slitsomt ut! Du får vekke mannen din om natten, kanskje det hjelper om han går? Vet du hvorfor de våkner?

Skrevet

Jeg sender deg mange gode varme klemmer og skal prøve å få sandmannen som kommer med sand i øynenene til mine barn til å spare litt til dine små =)

Hva med å ta hver deres natt en helg? Så får dere sove hver deres natt og kanskje litt utpå. Si til sambo at du putter sov i ro i ørene, og at barna er hans ansvar. Min sambo våkner kun av barna hvis jeg ikke er hjemme pga da er han obs på det og er var på lyder. Rart med hva psyken stiller oss inn på.

Eller sett babysitter på hans nattbord?

Det er sikkert bare dumme råd! Vet selv hvordan det er når en er så trøtt og vil gjerne ha gode råd, men alle rådene har en prøvd og ingenting som hjelper!

Lykke til!!! =)

Skrevet

Nei, vet ikke hvorfor de våkner alltså. Storebror har hatt nattskrekk men det er ikke ofte han har det nå. Men han våkner ofte av at han drømmer og det er ikke alltid man trenger gå inn til ham men jeg våkner uansett. Da han var mindre var han kjempevanskelig å roe på natten mens det nå går uten problem. så det er jo stoooor forbedring.

Lillemann styrer på noe utrolig. På kvelden er det som regel smokken han ikke finner men på natten, etter kl 02 er han sint og vil ikke ha smokk. Av og til tror jeg han kan ha vondt i øronen men hvis jeg tar ham i min seng roer han seg alltid. Hvis vi sover sammen så våkner han fortsatt flere ganger hver natt og jeg tror han blir mer forstyrret av meg enn om han sover alene. Så jeg prøver alltid å roe ham i sin egen seng. Det er vanskelig å la være at ta ham opp i min seng fordi da vet jeg at han roer seg fortere og jeg er jo så sinnsykt trett! Men han sover ikke bedre i vår seng.

Nå har han begynt i barnehage for 1 mnd siden så det kan jo gi litt ekstra søvnproblemer eller?

Ja, ja. Nok syting av meg ikveld.

Ha en god natt alle sammen:)

Skrevet

Mannen min sier også han våkner av barnen da jeg har nattevakt. Hm, rart det der.

Jo, jeg må vel snart gjøre noe sånt. Kanskje jeg kan legge meg oppe på loftet en natt eller to. Får rydde litt der oppe......

Skrevet

Ja det syns jeg at du skulle =)

Er du sikker på at det ikke er mageknip eller tenner?

Lillebror har også slitt litt med å finne søvnen, han fikk før vondt i magen av for masse melk eller for masse fast føde på kvelden rett før legging.

Måtte også slutte med banan som han er så glad i pga skikkelige magesmerter!

Det er frustrerende og slitsomt! Håper dere får sove litt snart =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...