ønskeom2små Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 spurte om d samme i går,men fikk ik så mye respons. Hun skaller hodet i bordkant,tv-reol kant og får da veldig vont,og begynner da naturligvis å grine...men så fortsetter hun å stå å dunke seg mens hun står å griner. Sitter hun på gulvet så stanger hun hodet ned mellom beina. Hun kan sitte helt blid og fornøyd,og så plutselig begynner hun med det. Er utrolig fortvilende å se på..men prøver å overse det litt vist det er oppmerksomhet hun vil ha... Er det noen som har vert borti noe lignede som kan dele sin erfaring og evt forklare hvorfor hun gjør det og hvordan få henne til å slutte med det. Hun er 13 mnd...
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg aner ikke noe om dette egentlig, men jeg har en venninne som har en datter som driver med selvskading. Så jeg vet at dette er noe som kan skje allerede i tidlig alder. Ta det opp med HS og hør om de kan hjelpe deg videre.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har ikke så mye å si egentlig, annet enn at min datter gjorde det samme i en periode. Stanget hodet i bordet, veggen, døra etc, uten at det var pga trass eller sinne.. hun testa det vel rett og slett ut.. Fikk ikke noe oppmerksomhet av meg når hun gjorde det, så hun slutta med det etter et par mnd.. Nå stanger hun ned i golvet hvis hun blir sur, men ikke på samme måte da... Tror det er en fase som går over, men det er jo fælt at hun gjør det så hardt at det er vondt da..
ønskeom2små Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2008 ja det er veldig fælt å se på...for hun gjør det ganske så hardt,og det verste er liksom at hun fortsette å gjøre det flere ganger mens hun står å hyl griner,,,,
haater husarbeid Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Det kan jo være en fase eller det kan være et autistisk trekk. Er det en fase, får det over etter en tid. Hvis ikke fortsetter det og da bør du ta det opp med HS og se om det er grunn for å utrede. Er det bare slike ting eller er det andre ting du også reagerer på? Det høres ganske dramatisk ut, må være vondt å se på *klem*
ønskeom2små Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2008 er ikke andre ting jeg reagerer på nei....er ellers helt "normal":) får satse på det går over,og tar gjerne en tlf til hs
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 hehe, rare disse ungene. Mange barn gjør dette fordi de KAN! og noen putter fingrene i halsen til de brekker seg og / eller kaster opp! Er nok for de aller fleste en måte å oppdage verden og seg selv på rett og slett. For ikke snakke om den oppmerksomheten de får når de gjør det!;-) plutselig går det over iallefall var nå mitt poeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå