sk Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 har el i slutten av denne uka.. er d best å ha sex noen dager før eller den dagen eller? blir gal av å tenke på dette. håper vi treffer denne gangen :=)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg skjønner ikke at dere i det hele tatt gidder å tenke på sånt jeg, flesteparten av kvinnfolka her inne er jo helt HYSTERISKE, hvilken dag i EL skal man helst ha sex, hvilken stilling, hvilken ditt og hvilken datt...Det er da vel ærlig talt ikke så komplisert! Og hvorfor stresse med noe som skal være koselig? Greit nok at man vil bli gravid, men selve prøveperioden skal vel også være koselig...?
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Hehe, er helt enig i den.. Altfor mye hysteri rundt dette, jeg skal av prinsipp ALDRI inn på bligravid forumet. Det skal jo være koselig i prøvetiden, og eggløsningen er jo som regel i midten av menstruasjonen, då da vet du jo sånn ca? Litt før og litt etter kanskje? Lykke til uansett;)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg må si meg enig med disse andre. Tror det forårsaker mer stress og mindre sjanse for å bli gravid om man skal være så oppsatt på nøyaktig tidspunkt. Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det mulig å bli gravid om man har sex fra ca 5 dager før EL og til ca 1 dag etter. Størst sannsynlighet er det 1-2 dager før visstnok. I og med at det er så mange dagers spenn, er det ikke nødvendig å time mer enn at man har sex 2-3 ganger i uka. Om man har hatt regelmessig sex uten prevensjon i mer enn et halvt til ett år uten å bli gravid, kan man begynne tenke mer over timing. Mitt råd er å slappe av, slutte å stresse, og nyt prøveperioden!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Denne tråden ssb ikke tålte å få svar på.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Skjønner det godt jeg, hvor mange er det ikke som spør om dette? Skjønner ikke hvorfor folk skal svare så surt!! Tenker jeg skal svare jeg!! Hvis du har EL på dag 14 er det en som har fått anbefalt her at mannen burde tømme seg på dag 5. Og deretter ikke noe sex igjen før på dag 10, så dag 12, 14 og 16(altså annenhver dag i en uke). Dette skal vel være en grei oppskrift på å bli gravid...hehe;) Hvis man ikk har prøvd så lenge, og bare vil nyte prøvinga;) så er det jo bare å hoppe i seng noen dager før og etter EL. Hvorfor kunne dere ikke bare gitt henne et slikt svar? Hvorfor er det noen der ute som bare MÅ kritisere folk? Blir oppgitt jeg:(
Dagdrømmeren Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Det var jeg som skrev svar nr 3 i denne tråden, og jeg mener selv jeg ga et konstruktivt svar, uten å mene å være frekk. Men jeg mener fortsatt at så lenge man er frisk og ikke har prøvd lenge uten å bli gravid, så er det unødvendig å tenke på disse detaljene. Ha jevnlig samleie uten prevensjon, og gjerne ekstra et par dager før forventet eggløsning, så vil de fleste bli gravid ila noen måneder. Når det gjelder det med å være avholden mellom dag 5 og 10 osv, er nok det med tanke på om mannen har dårlig sædkvalitet, slik at han bør "spare opp" sædceller til eggløsningen. Men så lenge dårlig sædkvalitet ikke er mistenkt/påvist, skulle det være unødvendig. Men Skrulla86, dette er ikke ment som noen kritikk. Du er blant dem som skaper god stemning her på forumet;) Fortsett med det!
tuninna ♥ 2pp Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Du skal ha sex et par dager før EL. Men som noen av de andre sier her også, ikke stress sånn med det. Vi har sex ca annenhver dag vi. Og tester ikke når jeg har EL. Tror det blir mye stress rundt det om vi skal drive å sjekke hvem dag vi har EL og ha sex utifra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå