Gå til innhold

Vask av ulltøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere det på ullprogram i vaskemaskinen eller bruker dere et vanlig vaskeprogram?

Og har dere andre klær sammen med ull (altså klær som ikke er ull). Ellers blir det en del mer maskiner med klær til vask hvis jeg f.eks må vaske kun en stilongs i en maskinvask... (har ikke så mye ull at jeg kan vente med å fylle opp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker nesten alltid ulla for hånd... Men ellers på ullvask i vaskemaskin.. Men sparer opp en del tøy da..

Skrevet

Har mye ullklær til storebror på 2,5 år, så vasker ull på ullprogram med milo. Har vasket ull med vanlig farvet tøy (ved uhell) og det har gått helt fint. Synes ikke det blir like mykt da, men...

På min vaskemaskin er ullprogrammet ferdig på ca 40 minutter:)

Skrevet

Mine to gutter har tre sett med ull undertøy hver seg,og når de er brukt opp,så vasker jeg dem på ull program i vaskemaskinen.

De er tørre dagen etter selvom jeg vasker dem på kvelden,men dem henger da på badet,eller jeg henger opp ett sett til hver av dem på badet og resten på tørkestativet..

Fyller aldri opp maskinen med ullklær,det har vi ikke nok ullklær til..

Skrevet

Sparer opp og vasker på ullprogram med milo.

Skrevet

varmen fra ullet blir ødelagt av vanlig vaskemiddel. vasker og på hånd, eller så tar jeg det lille jeg har på ullprogram .

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Vasker alltid i maskinen - og på ullprogram. (Men setter ingen temperatur, for å være helt sikker på at ikke noe krymper).

Og slenger også oppi annet tøy som skal vaskes - tøy som ikke er spesielt skittent (er det skittent må man jo bruke annet vaskemiddel enn Milo for at det skal bli rent).

Bruker forøvrig også Milo skyllemiddel, så blir tøyet tatt enda mer vare på.

Skrevet

ok, takk for svar alle sammen:)

Er første året jeg har en del ulltøy for ungene har klødd så mye tidligere av ull. Men nå har jeg både hatt på de ullstilongs fra spar kjøp og prinseull (bukse og trøye) fra janus...så og si uten klaging... Måtte klage litt over kløing med en gang, men gikk over etter 2 sekund...så regner med det egentlig ikke klødde...sikkert bare litt uvant med stilongs på etter sommeren;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...