Gå til innhold

svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har ordnet seng til vårt barn i deres hjem.

Ok det. Det er samboers og hans brødre sin seng. Ok det også:)

Men hun har også tatt fram deres gamle madrass og lagt oppi og lagt på trekk! Denne madrassen har alle barna brukt og eldste bror er 30 år? Er det bare jeg som reagerer på det? Har hørt at det er frarådes pga krybbedød fare... Men uansett da, 30 år!? Hun har også tatt fram leker fra hun var barn, ca 50 år siden, synes det er litt ekkelt og når vi sier det blir hun sint.

Hva synes dere? Ærlig sak at vi synes det er drøyt!

Beklager den litt korte og enkle innlegg, skriver fra mobil. Nettet på dataen er ned... Hm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med det med madrassen. Det er litt ekkelt. V ille kjøpt ny, ja. Lekene er jo bare stas da. Hvis min mor/svigermor hadde funnet frem leker fra da de var små, hadde jeg synes det var veldig koselig og vasket dem godt:)

Skrevet

Lekene er en ting, de kan vaskes. Men madrassen hadde jeg ikke latt mitt barn sove på. Kjøp en madrass på ikea og si at dere vil barnet skal sove på den. Om hun ikke er enig får dere grave frem informasjon om hvorfor gamle dyner og madrasser ikke skal brukes.

Skrevet

Lekene kan vaskes, men madrassen er jeg no enig med deg i når den er så gammel. Men den kan ellers fryses og siden bankes, for midden dør under frysing. Man kan også kjøpe overmadrass. Men klart..det beste er jo ny madrass

Skrevet

Madrassen bør være ny, men 50 år gamle leker er det jo en ære å få leke med!!!

Skrevet

så lenge de er i tre ja.. for sånne leker i bly kan jo ungen få forgitning av.

Skrevet

Tror du virkelig det lever midd i madrassen?? Den kan vel ikke leve der i årevis?? Og det er vel ikke den som gjør at man bør bytte madrass???

Fare for krybbedød øker vel ikke pga midd???

Skrevet

Det var gummi leker, kopper og fat i hard plast, dokker. Synes det er ekkelt jeg. Samboer også, og han sa i fra men neida.....

Jeg synes rett og slett ikke det er stas med leker fra 50 år siden.....

Fikk inntrykk av at hun hadde satt opp senga (med sambors gamle babydyne, pute og madrass) fordi hun presser oss til å få være barnevakt.

Vi har ikke noe behov for barnevakt, og jeg eller samboer er klar for å sende henne fra oss.

Men herlighet vi får jo ikke passe henne, har hun sagt til min svigerinne.

Og det med madrassen, det er ikke midden som er det farlige, det er gasser fra gamelt oppkast, gulp, melkrester, urin o.l som kan avgi gasser. Og den er brukt av 3 barn. Hadde kjøpt nytt sengtøy da....:)

Også dyne og pute var gammel......

Skrevet

Hvis dere uansett ikke har tenkt å la svigermor passe barnet, spiller det vel ingen rolle at hun har gammel madrass, dyne og pute i en seng barnet ditt ikke skal bruke?

Hvis du derimot ombestemmer deg, og vil la henne sitte barnevakt likevel, ville jeg kjøpt ny madrass til sengen. Evt kan du ta med madrass hjemmefra i tillegg til pute og dyne, når barnet skal sove over. Forstår ikke helt problemet ditt her.

At lekene er gamle, er vel bare sjarmerende. Om de skulle inneholde litt mer enn helsetilsynets anbefalte mengde giftstoffer, er de sikkert ikke verre enn leker anbefalt til barn over tre år, der mye giftstoffer er tillatt. Barnet ditt spiser vel ikke på lekene hele døgnet i årevis heller?

Synes du er direkte utakknemlig når din svigermor har stelt i stand for barnet ditt. Om du ikke har tenkt å benytte sengen, kan du jo likevel se at det var hyggelig gjort av henne. Nok av bestemødre som ikke bryr seg.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en ny madrass som barnet kunne ha i den gamle sengen. Gamle leker er jo bare fint. Mine barn har nå lekt med leker som var 200 år gamle hos mine foreldre.

Skrevet

Jeg kan godt forstå at utifra dette så kan jeg virke svært utakknemelig men det ligger så mye mere bak. Men orker ikke å ramse opp alt dette når jeg spør om en enkelt ting:)

Barnet vårt er kun 8mnd så vi trenger ikke barnevakt enda... men det er hun blodig fornærmet over.

Men jeg setter ikke bort mitt barn bare for å tilfredstille hennes følelser.

Vi kommer sikkert til å la barna få overnatte der... MEN har uansett ikke sansen for det. Pga alkoholforbruk og oppdragelse. Vi har ikke helt likt syn på diverse ting.... og de bare bagateliserer det hele og gjør som de vil.

Og det er fult mulig mange av dere synes det er sjarmerende med gamle leker osv, men vi har ikke helt sansen for det. Og det er en ærlig sak. Og vi er ikke utakknemelige av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...