Gå til innhold

Skisse på skademeldingsskjema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man lov til å føre på en skisse etter at partene har skrevet under og dratt hver til sitt. Føreren i den andre bilen mente at det var nok med å ta bilder av skadene og av krysset, og dette godtok vi der og da. Senere har vi tenkt litt på om at det ikke skal være skisse med, og om det kan ha noe å si for saken at den ikke er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel helst være sånn at alt skal være påført før begge signerer for at det skal være gyldig- tror det står noe spesifikt om det på skjemaet. Er lurt å ha med så mye opplysn som mulig, også skisser, så det burde dere gjort. Kan vel kontakte den andre parten, og legge papirene oppå hverandre igjen og tegne en skisse, hvis du mener det er viktig?

Skrevet

Det står veeeeldig klart og tydelig på skjema at INGENTING under noen omstendighet skal påføres skjema etter at det er signert og dere har dratt hvert til deres. Du kan jo ev. legge ved en tegning selv, da du jo skal skrive en litt nærmere rapport. Hvis du hadde bil A, skal vel det være side 5 i skjemaet. Dette vet jeg da det er bare halvannen uke siden jeg ble påkjørt av en lastebil.............

Skrevet

Takk. Jeg er bil B og ble nufset i stussen, nok til at bakhodet fikk seg en solig kakk. Ble heldigvis kun med det. Føreren så ikke hvor h*n kjørte, men ut på veien og regnet med at jeg hadde bilen i bevegelse, men mente likevel det var delt skyld. Var for oppskaka til å insistere på skisse der og da.

Tror vi legger ved en skisse da, ja. For ordens skyld, så mente jeg selv at det ikke er lov å føre på skisse etterpå, det var det noen andre som mente gikk fint an.

Skrevet

Om du ble truffet bakfra er det ALLTID den som kjørte bakerst sin feil!!!!!!!! Ville nok ha lagt ved en skisse og skrive hvorfor det ikke ble gjort der og da (du var oppskaket og redd og tenkte ikke så langt). Ikke skriv på skademeldingen, det er ikke lov når den er signert.. Om det var han som kjørte i deg som tok bildene har du jo ingen garanti for at han legger dem ved skademeldingen? Og det høres jo uansett ut som han prøver å snike seg unna skyld ved å si at det også var deres skyld fordi dere ikke kjørte så fort/sto stille.... Som sagt, det er IKKE deres skyld, per definisjon er det ALLTID den andre partens skyld når man blir kjørt i bakfra. Man skal vise aktsomhet i trafikken og følge nøye med på biler foran og selv om du skulle ha bråbremset for å unngå et ekorn hadde det vært hans feil.. Ikke gi deg på dette!!!!!!!!!

Skrevet

Om jeg var deg ville jeg også ha kommet meg til lege og dokumentert evt skader, dette er viktig dersom det senere skulle vise seg at du får plager pga vond nakke f.eks....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...