Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Tenkte å ta fri 1 dag i uka, og være hjemme med mini (altså jobbe 80 % ) Tenkte da å få ned mnd prisen i bhg + få kontant støtte. (dette vil da dekke opp det jeg taper i lønn. (faktisk) 1 hvordan søker jeg om mindre barnehageplass? har 100 % nå Finnes det en reell sjanse til at jeg får det? 2 Dersom jeg jobber 8 timer a 4 dager i uka. (32 timer) så bruker jeg jo 4 timer på å kjøre til og fra. Får jeg da likevel kontant støtte? På forhånd takk
Guttemamma75 Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Ta kontakt med kommunen din for å finne ut hvordan du kan søke om redusert plass, om det er reell sjanse for å få det kommmer an på hvilken kommune du bor i og barnehagedekningen i kommunen. Skjønner ikke helt hva du mener kjøringen til og fra har med kontantstøtte å gjøre - det som avgjør om du får kontantstøtte er jo hvor mye du har barnet i barnehage... Les mer om kontantstøtte her : http://www.nav.no/page?id=265 Et lite utdrag : Hva kan du få utbetalt Det er den tildelte tiden i barnehagen som avgjør hvor mye du får i kontantstøtte. Det har ingen betydning om barnet er mindre i barnehagen enn den tildelte tiden. Det er viktig at du melder fra dersom barnet begynner i barnehage. Feilutbetalt kontantstøtte må betales tilbake. Når blir pengene utbetalt Kontantstøtten er skattefri og utbetales en gang per måned. Kontantstøtte kan ikke etterbetales for mer enn tre måneder før den kalendermåneden du søker. Satser Kontantstøtte Avtalt oppholdstid i barnehagen (timer pr uke) Beløp pr måned 0 3 303 kr. 1-8 2 642 kr. 9-16 1 982 kr. 17-24 1 321 kr. 25-32 661 kr. 33 og mer 0 kr. Vær obs på at det er barnehagens åpningstider som er utgangspunktet for disse beløpene ; har barnehagen åpent fra 7 til 5 om ettermiddagen så er det 9 timer dagen, og har du barnet i barnehagen i 4 dager vill det da utgjøre 36 timer og du får ikke kontantstøtte...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke hørt om kontant støtte. Hvordan fungerer dette. Får du bare kontanter i hende, eller er det snakk om at du får støtte kontant (altså med en gang).
Spire i magen ツ Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 jeg har 80% plass på min.. da får ikke jeg kontantstøtte desverre å en 100% er det bare gi beskjed i bh du ønsker 80.. det gjorde iallfall jeg da å det gikk greit
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Jo altså jeg jobber skift , så kan levere sent / tidlig, mens mannen henter Men om begge jobber 8-16 , så kommer vi over grensen på 32 timer, for må jo ha han i bhg, mens vi kjører til og fra jobb! :) Så tenkte at jeg da i såfall må prøve å bytte vakt de ukene .... BHG vår har åpent 7.15-16.30 , Så det er det det går på, de golder ikke orden på når vi henter og levere likssom !?!?!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Tenkte å søke redusert plass Fra 25 inntil 33 timer Men kun ha han der fra 25 - 32 timer...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Spire og 2barn Hvorfor fikk du ikke ? Tror jeg skal ha 80 % uansett da ..... 600 spenn fra og til .... men hadde selvsagt hjulpet mye å fått det HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 De går etter åpningstidene på barnehagen, ikke etter når dere henter og leverer. Det siste ville jo ha vært vanskelig og svært tidskrevende å holde styr på. Selv om det hadde passet meg bra..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Ah tusen takk for svar alle sammen ! Meget opplysende ! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå