Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Nå kjenner jeg altså at det er på gang igjen. Høyre side verker som bare det, da spesielt på kveldene. Liksom akkurat i "hengslene" og bak mot rumpa. Hadde skikkelig kraftig bekkenløsning i forrige sv.skap, og ser med skrekk og gru på ukene fremover dersom det blir like ille denne gang. Prøver selvfølgelig å ta alle forhåndsregler, men det ikke like lett å unngå løfting og bråe bevegelser når minstemann i huset er 18 mnd, og høyt og lavt hele dagen. Hadde i det lengste håpet å slippe sykemelding, er jo bare i uke 27, så dersom det blir hjemmegåing nå, så kan siste trimester bli langt... Men med mye ståing i jobben spørs det hvor lenge jeg holder da... Huff, for et syte-innlegg, men samtidig så godt å få lesse ut alle tanker og bekymringer.. Skikkelig irritert her jeg sitter i kveld kjenner jeg! Irritert fordi jeg verker, fordi jeg ikke har "tid" til å få problemer, og fordi jeg denne gang hadde innstilt meg på å være i super form, arbeide lenge og at tiden skulle bare fly!
(:§:) Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Deler dine bekymringer!!!! Og jeg er i uke 7! Har begynt å kjenne det allerede... IKKE gøy( hadde det ille forrige svangerskap) Men: Det kan være håp i å oppsøke naprapat og/eller fysioterapeut! Disse kan gi øvelser som stabiliserer bekkenet, smerte- lindring og evt manupulere låsninger( jeg har "halebeinet" på skakke etter sist fødsel..). Dessuten har du muligheter til å få hjelpemidler på korttidsutlån i kommunen, som pute å sitte på, madrass, stol ++ som kan gjøre tida lettere.Arbeidsplassen din plikter seg til å tilrettelegge slik at du kan være i jobb. Ta kontakt med ergoterapi- tjenesten i kommunen du bor i, og din arbeidsgiver!!!! Det finnes ei bok som du kanskje har lest om bekkenløsning. Denne gir mange tips om hvordan bruke kroppen for å hindre smerter, husker desverre ikke hva den heter, men tror du kan finne den via Bekkenløsning foreningen. Lykke til, og bank i bordet:)
strikkemegihel Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 KJenner meg så igjen i det du skriv, har og ein aktiv krabat på 18 mnd og var kjempegira til å starte i jobb igjen, rakk 3 veker i arbeid før bekkenet svikta heilt, prøvde med krykker på jobb, men med eit yrke med ståing og gåing i 90 % av tida vart det umulig. Skulle ha ein kosedag heime med guten i veka, men det gjekk rett i dass og barnehageplassen måtte aukast. Såg fram mot ein haust med husbygging, no må eg sjå på frå bilen. Gjekk nokre veker før eg innfann meg med situasjonen, med mange tårer og suring ( og ein fantastisk mann), trudde eg var føre var med å kome igang med behandling, men fysieterapeuten gav opp, var ingen nytte. Så no sit eg her, 23 veker og har allereie vore sjukemeld i 6 veker..... og blir verre for kvar dag, klarer knapt trappa lenger. Blir lange månadar fram mot februar.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2008 Huff, ja det er tragisk altså....og tider går så sakte når en er sykemeldt. Jeg skal klare å holde ut en stund til dersom det ikke forverrer seg betraktelig på kort tid. Sist fikk eg dekket fysoterapi + fikk låne både bekkenbelte og krykker. Likevel var de helt jæ.... Klarte ikke løfte beina omtrent, måtte ha hjelp inn og ut av bil og dusj o.l Skikelig pyton! Er noe mer forberedt denne gang, lærte noen triks sist på måter å bruke kroppen på for å få minst mulig belastning. Men samtidig så har jeg som sagt en 18 mnd gammel krabat i hus, i tillegg til en 5 åring og en 7 åring som krever sitt. Huff, hvordan skal dette gå. Får prøve å ikke være så pessimistisk, og ta en prat med legen min og se hva han mener. Får nok bare komme igang med noe behandling tenker jeg. Masse lykke til i resten av sv.skapene til dere da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå