Gå til innhold

Hunder på og rundt lekeplassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi er på lekeplassen hender det stadig vekk at hunder som ikke er i bånd kommer løpende bort. Jeg reagerer instinktivt med å gå bort til lillemann som bare er 13 mnd for å beskytte ham.

Vi har hatt hund selv, så det er ikke det at jeg er redd for hunder. Det er bare det at man kan jo ikke stole 100 prosent på hundene, spesielt ikke de man ikke kjenner. Synes det er litt irriterende at eierne ikke har hundene i bånd selv om det er i parken, men gubben synes nok at jeg overreagerer litt.

Hva synes dere? Og hva gjør dere når hunder plutselig kommer løpende bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er generelt skeptisk til hunder, så hadde nok gjort som du... Liker absolutt ikke løshunder...

Skrevet

Løse hunder har ikke noe å gjøre på en lekeplass eller andre steder barn leker. Har også hund selv, men det kunne ikke falle meg inn å ha den løs på steder jeg vet det er barn som leker. Hunden er snill som dagen er lang den - men alle er forskjellige og ikke alle liker hunder. Såpass må vi hundeeiere respektere.

Skrevet

Jeg hadde sagt fra til eierne om at jeg følte meg utrygg, hvis løse hunder var på lekeplassen

Skrevet

Enig med Snabel@.

Skrevet

Har hunder selv og hadde faktisk blitt mektig irritert hvis noen hadde sluppet hunder løse så de kunne gå fritt på en lekeplass.

Lov å bruke hode ja:)

Skrevet

Heilt normalt å reagere med beskyttelsesinstinkt på det. Eg har bikkje, og han er kjempesnill med barn, men det veit jo ikkje andre. Så om andre er skeptisk til bikkja mi rundt barna sine så anser eg det som heilt normalt.

Eg har bikkja laus i skogen. I norge fordi me bur i gokk og er som regel aleine der inni, og her i Ungarn fordi det er lov. På leikeplassen er han aldri laus, for andre sin komfort.

Skrevet

Gjør som deg,selv om jeg har hund selv....

her er de flinke til å passe på hundene sine. En dag på lekeplassen var det en som ikke så oss. Hadde hunden løs.

Han ble så lei seg og ba om unnskyldning..... det var koselig. Hunden var snill som det den da:)

Skrevet

Sist vi var der var det noen som sa fra, men det synes mannen min var pinlig (eller noe i den dur). Han er litt konfliktsky, så det er vel mest derfor.

Jeg sender mest irriterte blikk, jeg da..

Men er det båndtvang i parkene i Oslo? (Vet at det er et eget felt øverst i Frognerparken hvor hunder får lov til å løpe fritt - betyr det at det er båndtvang ellers?)

Skrevet

'Her har de hundetreff torsdag ettermiddag på lekeplassen. den er gjerdet inn med port på begge sider. synes det er greit. Den ene ettermiddagen er det hundene som er der for sosialisering.

og da er jo barna i seng som regel!

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Syns folk skal respektere at noen kan være redde hunder. I tillegg er det alltid en sjanse for at en hund kan angripe hvis den støter på et menneske den ikke føler seg trygg på, f.eks veldig urolige barn.

Har ikke hund selv, men har alltid hunden til svigers i bånd når vi passer den på områder hvor det er sjanse for å møte på andre.

Skrevet

Ja, det er akkurat det med biting og sånn jeg tenker på. Holdt på å svime av da hunden vår ble bitt og fillerista av en annen hund for et par år siden. Så tanken på at ungen min skulle bli bitt av hund er helt vanvittig.

Skrevet

Jeg har hund selv, men å la han gå løs på en lekeplass?

Nei det kunne ikke falt meg inn.

Du kan jo skremme livskiten av et stakkars lite barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...