Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Er i 9. uke nå og er skikkelig dårlig. Begynner å kaste opp 03-04 på natten og er "dødsyk" helt til 12-13 på formiddagen! Har vært sykemeldt nå i en uke, og vurdere å ta en uke til, men er det pinglete av meg? Var dere mye sykemeldt?! Huff, det er så koselig å være gravid men det er så fryktelig slitsomt!
Anne-B. Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg skulle ha sykmeldt meg sist fordi jeg var så trøtt og sliten at det gikk ut over skolearbeid. Har du sånn hyperemesis, eller hva det kalles? Om du spyr og spyr, så er det ikke bra for deg. Ta en snakk med legen din, du.
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg var sykemeldt fra uke 5-6 til permisjonen begynte med begge mine, pga kvalme og oppkast så jeg syns ikke du er pinglete. Jeg hadde aldri klart å gå på jobb,
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Selvfølgelig er du ikke pinglete=) Du får jo uansett ikke gjort noe fornuftig i løpet av arbeidsdagen når du bare ligger og spyr. Dessuten er det mye bedre for deg og babyen å slappe av enn å løpe og jobbe mellom spytoktene!
Piken på landet Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Nei herlighet du er ikke pinglete!! Jeg har vært mye plaget av kvalme og oppkast begge mine svangerskap, helt frem til fødsel. Første gangen var jeg lite lur og sykemeldte meg lite. Hadde det helt pyton, men på jobb skulle jeg. Sa nei takk til sykemelding. Andre gangen hadde jeg bestemt meg for å bruke vett. Var sykemeldt i to mnd, og etter det hadde en helt genial løsning med tilrettelegging på jobb. Ordningen gjorde at jeg fikk mye søvn, og det var det eneste som hjalp på kvalmen for min del. Du må ikke tenke på å gå på jobb når du har det slik som du har det nå. Slapp av, sov mye og ikke tenk på jobb en gang. Når det begynner å komme seg kan du begynne å diskutere tilrettelegging med sjefen din. Lykke til og god bedring!
~Roskva~ Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Er du tullete?? Selvfølglig er du ikke pinglete!! Har du i det hele tatt vært på jobb etter en sånn natt? Det hadde ikke jeg klart!
me&my <3a&b<3 Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 stakkar deg;( hadde ikke klart på jobb jeg nei, føler du at du ikke klarer å gå på jobb, så blir du hjemme. du har jo ikke kommet så langt enda å du er i første trimester, veldig viktig å ikke slite seg ut da...
Hyacinth Bucket Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg var mye sykmeldt. Kvalme og bekkenløsning. Helt vanlig å være litt kvalm i noen uker, og for mange gir kvalmen seg rundt 12-13 uke. Ta en uke til du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå