Gå til innhold

har barna deres øye for "renhold"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vær eneste gang jeg gjør noe som helst i huset, så får jeg beskjed om at det var fint feid, eller rent kjøkken osv. om han finner noe bøss på gulvet så løper han og kaster det søpla med det samme.

tidligere i uka drev jeg og strøyk på navnlapper på klærne hans også ryddet jeg de ikke opp. så det lå en fin hau på gulvet når vi sto opp dagen etter. da sto han i døråpningen in til stua og tittet seg rundt og sa "nei huffameien, mamma rota" mens han holdt seg på hodet og ikke helt viste hvor han skulle gjøre av seg... hehehe.

han er helt ekstrem på ryddinga. syns det er litt undelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jupp. her passer han på at vi tørker opp. setter skoa på plass osv... bra det. for jeg er litt sløv

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Etåringen har ihvertfall begynt å vise tegn på god ryddesans=) Tidligere i dag tok hun alle skivebitene sine, kastet på golvet og plukket dem opp og la dem på fatet igjen=) flink jente!

Skrevet

bra det ikke bare er min som er ekstrem... hehe.. det viser jo at det ligger noe latent i oss som sier at man skal ha det ryddig

Skrevet

Så søt da. Er ikkje den verste egenskapen å ha det der. ;-) Er ryddig av meg sjølv, så slike egenskaper setter eg pris på. Mallo har lite auge for å rydde, enda, ho er nå berre 15mnd så det er enda tid til å forme ho. Men ho er svært reinslig. Plukker opp smuler fra gulvet og springr til mamma med dei. Og vil vaske fjeset støtt, særlig nå no er sjuk og litt snørrete. Ligner far sin der. Type hysterisk, ikkje normalt, reinslig. SÅ er ho veldig stolt for tida, og må vise mamma korleis dei vasker hendene og tørker dei i barnehagen. Dei har sjølvsagt sånn lav vask så dei kan stå atte med og så har dei kvar sine håndkle. Mallo er veldig stolt over at ho kan dette, og ikkje minst at ho kjenner igjen håndklede sitt. (jaja, mammo og er veldig stolt over desse ekstremt smarte egenskapene, he he)

Gjest nanny carrie
Skrevet

Veldig ryddig. OG sta.

Hun rydder opp duploen sin og skal helst ikke ha hjelp. Hun kommer med tallerkenen sin når hun er ferdig å spise for at jeg skal ta den så den ikke står i stua. Om hun søler på bordet tar hun våtservietten jeg bruker til å tørke munnen hennes med for å tørke bort.

Her om dagen sølte hun melk og fant noe på gulvet for å tørke det bort med. Hun skal også ha orden i lekene mens hun leker ellers vil hun ikke leke. Ting skal ligge på sin faste plass, om fjernkontroll og telefon ikke ligger på rett plass fikser hun det og so on...

Hun er 16mnd. Hun kommer også ut med mine tallerkner om jeg har glemt de ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...