mortilgutt Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg bare lurer på når det er "normalt" å bestille første svangerskapstime hos legen? Jeg testet positivt på torsdag, og er 4,5 uke på vei (vet det siden det er prøverør). Jeg har liksom ikke tatt de "ordentlige" prøvene hos legen, bare hjemmetest. Hva skal jeg gjøre? Vente de 2-3 ukene til jeg skal til ultralyd hos gynekologen min, eller gå til legen å få tatt blodprøve? Hva er "normalt"???? Dette er nemlig første graviditeten min så jeg er fersk i gemet......
fått attpåklatt Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville tatt en telefon til legekontoret å hørt med dem! Det er sikkert ikke så dumt å være litt tidlig ute, spesielt hvis du ønsker å ta duotest eller fostervannsprøve. Lykke til :-) Kos deg med spira!
tjorven- nr 3 Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 De vil man skal komme når man er 12 uker på vei om det ikke er noe spesielt!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 HI, ser av profilen din at du er 42 år. Da bør du inn tidligere hvis du ønsker duotest eller fostervannsprøven. Du skal da henvises til genetisk veiledning og legen din må sende brev til nærmeste sykehus som tar testene. Derfor bør man inn tidligere enn det som er vanlig (ca 12 uker som hun over sier) for å rekke fristene for testene. Selv kom jeg til legen i uke 10 så helt tilfeldig at jeg rakk det, visste ikke noe om testene men fant ut jeg måtte spørre:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå