¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg hadde mange favoritter når jeg var liten, noen går jo heldigvis i reprise nå, som FRAGGLENE og MUMMIDALEN, men andre har jeg ikke sett eller hørt om på lenge. Men nå har jeg endelig funnet dem igjen!!!!!JIPPI! Favorittene mine: JAJA OG PAJA (historien om to brødre som bor hos bestefaren sin, og hopper ned i buksene sine på morgenen,og har en litt slem nabo!!Håper denne serien dukker opp på norsk barnetv igjen snart), SHAGMA og den sunkne verden(danset maaaange ganger til denne melodien, pluss at jeg trodde jeg var så god til å synge den, men den var på fransk, så tror ikke det..heh), STREKEN (trenger ikke si noe mer enn, sint og vittig) GRIMM OG GRU ( de 7 geitekillingene, eller rettere sagt 5, heldigvis tok min mor den opp på vhs så kan se den så mye jeg vil..hehe) BORGEN SKOLE ( denne tror jeg gikk i reprise i sommer, men den fikk jeg ikke med meg) Flere som syns barnetv var bedre før??Hva var deres favoritter, og nevn gjerne andre programmer som dere har et sterkt minne i fra:)
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 helt enig!nå er det helt på ræva!en skam!barnetv skal jo være å se på.jenta mi vil ikke se det hun.syns det er kjedelig.så postmann pet,franklin og emil og pippi da og mummi dalen ja.,men sånn sender de jo aldri.det var gøy og bra når jeg var liten,men nå er det bare teit.ser disney kanaler i stedenfor jenta mi,for barntv er bare kjedelig og teit. likte godt pippi,emil,vi på saltkråkan,marikken og de dere og mummidalen,fragglene og gamle postmann pet:)
magen vokser!! Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 helt enig...... barnetv er blitt noe dritt.... ikke noe barna vil se på lengre,... ikke skjønner de noe av det de ser og ikke er det fengende for de heller.. jeg husker godt jalla og palla:) lo like mye hver gang han bommet på buksen sin..hehe eller s likte jeg godt: heidi redda joppa 2 hus tett i tett huset med det rare i kalle klovn... og mange jeg ikke husker....
Mage Mi Sa Jo Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vet ikke om barne-tv nødvendigvis var bedre før, men jeg hadde nå et annet forhold til det den gang, så for meg var det bedre. For meg var det Gul Lars Kom så maler vi en sang Leke stue (elsket Labbetuss) Teodor Jaja og Paja Og mange mange flere. Jeg husker ikke alt. Datteren min begynner nå å bli så stor at hun ikke ser så mye barnetv men heller det som kommer etter. Hun er 9 år Men minsten på rett under to har å så smått begynt og oppdage tv`n han står stille og ser litte grann når det kommer drømmehagen. Og vil veldig gjerne at jeg kiler han i hånden slik de gjør og så vil han kile meg i min hånd. Det er tydelig at det er noe med lydene og figurene som han liker. Han er enda så liten at han ser jo ikke så lenge sammenhengende enda da. Ikke alt på barne-tv jeg forstår meg på men hvis ungene liker det så er det greit er ikke så for om det bare er tøys og fjas og bortlæring av rampete rampestreker men skøyerstreker er greit. Fint om de får muligheten til å lære litt om ting også.
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2008 Veldig enig at man holder kjært det man har et forhold til, men jeg syns det blir for mye fokus på voksne som hopper og spretter rundt, gi oss heller flere serier. Datteren min på snart 20 mnd elsker drømme hagen, det er på hennes nivå, og ja jeg kan også sitte med henne å se det, men etter det når "barnetv" begynner trekker hun seg vekk.Ei venninne har ei jente på tre og hun liker ikke btv, og ser heller på disney. Som sagt så syns jeg det blir for mye av de voksne.....hehe, hvis dere skjønner. Kom på flere, kvakk kvakk <--- husker ikke hva den heter, men i hvertfall ei and, som svømmer rundt å synger,laget av ark!! Pluss to modellkitt klumper, som skaper seg om til alt, husker ikke hva disse heter, så hvis noen husker dem og kan navnet på serien så hadde det vært kjempe fint!
Nea og juniors mamma Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er helt enig med dere, men nå jobbes det med å gjøre mest mulig av NRKs programarkiv og løpende programproduksjon tilgjengelig på internett som en del av allmennkringkastingsoppdraget. Dette ser uansett ikke ut til å bli virkeliggjort før neste år, men da jenter................ da er det "barnetv" igjen
3 snart 4 :o) Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg må bare føye til Portveien 2 til listen over btv som har brent seg inn i hukommelsen )
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Det er vel ikke så greit å lage barne-tv som skal fenge alle barn mellom f.eks 2 og 10 år heller;-) Da sønnen min var 2,3,4 år like han godt Franklin, Postman Pat, Bjørnen i det Blå Huset, Mummidalen Nå er han nettopp fyllt 7 år og er ikke like begesitret lenger. Men, Linus I svingen, Barnas Supershow, Uhu og Ugler i mosen er kjempepopulært. Han har også begynt å vise intresse for Newton og den type programmer. Og alle Astrid Lindgren-seriene har alltid vært populært, det fenger visst alle barn (og voksne) i alle aldre. Fra jeg var lita husker jeg godt Sesam Stasjon, Portveien 2, Huset med det rare i. Det var stas. Men siden jeg har søster som er 10 år yngre enn meg så jeg barnetv lenge... Har nok sett (og glemt) det meste.
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Drømmehagen går an, men resten av barnetv suger syns jeg! Vi er så heldig at vi har en kanal som heter Boomerang. Her går det BRA barnetv hver dag 4 episoder byggmester bob, 4 episoder av toget Thomas(hurra) og 4 episoder av tom & jerry Episodene er ikke så lange, så vi sitter ikke klistret en time liksom. Lillegutt som blir 2 år i desember ELSKER toget thomas:) hver episode av dem varer ca 4-5 minutter så
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Fragglene går på nrk og nrk super hver fredag kl 18 =)
guttemams 04*05*09 Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Synes Drømmehagen e helt grusom!!! Ungene på 3 og 4 år elsker det, så d et er jo det viktigste.. Men mor må evakuere fra stuen mens de holder på, like ille som teletubbies! Grøss...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 barnetv idag er helt tragisk spør du meg altså.. barnas supershow for eksempel.. HVA I ALLVERDEN skal det forestille? syns det er helt patetisk Hvorfor ikke sende i reprise det vi så på da vi var små? Det er sikkert ikke bare mer gøy for de små, men også for voksne å se på, hehe Vet ikke med dere, men jeg ser på barnetv sammen med niesene mine (har ikke fått egne barn helt enda) og syns det er helt ufattelig kjedelig, og ungene liker det heller ikke noe særlig.. Uff, stakkars små..
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Sett dere ned og se på barne-tv på fredag. Etter fragglene, kommer en fin serie som tar for seg hvordan et barn blir til. Sønnen på 4 1/2 elsker å se den serien. Den er jo midt i blinken nå når jeg er gravid - han trekker paraleller over til knerten og lurer på om det var sånn da han også var i magen. Ellers digger han ugler i mosen, og er nesten altetende når det gjelder playhouse Disney. Der går det programmer som stimulerer barnet til å tenke og trekke konklusjoner. Syns allikevel ikke vi skal ønske oss tilbake til alt som ble vist før, for mye av det er rett og slett søppel som undervurderte vår evne til å tenke selv.Liker heller ikke mye av det som lages nå, men hver generasjon har liksom sin "greie". Huff så snusfornuftig jeg høres ut - æsj- men jeg jobber i bhg og har fått fulgt ganske mye med på hva ungene synes er kult og morsomt.
birrisj05.02.09 Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Teletubbies er den største driten som noengang er laga! Det burde ha en øvre aldersgrense på 1,5 år, fremmer ikke akkurat til utvikling nei! Samme med det der lignende programmet som sendes på Nrksuper eller hvor det var.. med sånne figurer som ikke kan snakke, og det eneste man fikk ut av en halv time var "opsideisi"..
januar mamma Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 pernille husker jeg.. det var knall og boms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå