Gå til innhold

Blir man sendt til tidlig UL om man ikke vet ca termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, om man er veldig uregelmessig, eller ikke har fått tilbake mensen etter sist fødsel, og plutselig oppdager at man er gravid. Bruker man da tidlig UL for å finne ca termin? Noen som har fått gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjorde ikke min lege. han kjente str på livmoren å sa ca 6uker så tok han en blodprøve å på den fant han ut ca 11uker..

Skrevet

å da regnet han ut termin..

Skrevet

Jeg har uregelmessig mensen og hadde ingen anelse om hvor langt jeg var på vei. Så legen sendte meg til ultralyd.. Nå ble det ikke akkurat tidlig ultralyd da, siden jeg var ca 20 uker på vei...... Legen tippet at jeg var ca 16 uker på vei, så det var jo bra jeg fikk ultralyd....

Skrevet

Åjda! når oppdaget du at du var gravid da?

ungmor: stemte terminen du fikk i forhold til når barnet kom?

Skrevet

Samme som meg det:)

Jeg hadde ikke fått mensen tilbake siden sist fødsel, kjente noe som minnet om spark i magen....Legen kunne kjenne jeg var gravid, men ikke hvor langt jeg var på vei. Sendte meg til UL samme dagen, og jeg var over 20 uker på vei :)

Så jeg regner med de må sende en på UL om en ikke har peiling:)

Skrevet

Legen min sa at jeg ikke fikk ul, så jeg måtte betale den selv på Majorstua-klinikken.

Jeg ante ikke at jeg var gravid med nr. 2, men han tenkte vel at ungen kom når den kom.

I ettertid, har jeg skjønt at det ikke er helt riktig at jeg ikke skulle få fastsatt temin gjennom ul på sykehuset. (måtte jo tross alt ut med 1000 kr..)

Skrevet

Gummianda: Hvor lenge hadde du mistanke om at du var gravid før du fikk det bekreftet?

Oslomor: Hvor langt var du på vei når du fant det ut?

Skrevet

Jeg begynte å lure litt tre dager før jeg fikk vite det...men det var ikke annet enn en mistanke:)

Det var i grunn bare samme dagen som UL jeg virkelig trodde jeg var gravid. Så jeg fikk vite jeg var gravid og at det var en liten gutt inni der på bare et par timer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...