Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Hvilken prevensjon skal dere bruke etter fødselen? Hvilke anbefaler dere? Når bør man begynne med det?
MammaTil2Gulljenter Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 vel ble gravid denne gangen på minipillen, og forrigegang på p-piller så stoler ikke helt på piller lenger... Blir nok spiral for min del.
Stine-mora Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg gikk på p-piller før, men tenker på å få spiral etter fødselen tror jeg...?! Synes p-piller er noe herk.. :-p Har ingen erfaring med spiral, er førstgangsfødende! Men de sier at man kan få den satt inn på "etterkontrollen" etter fødselen.. Så jeg satser på det... :-)
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Kanskje det blir spiral på meg og. Vet ikke, har aldri prøvd det før. Har prøvd p-plaster, p-pinne og p-sprøyte med varierende resultat.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Kobber spiral eller hormon spiral? Men det hindrer vel ikke befruktning? bare at det ikke fester seg? Jordmoren min nevnte sterelisering.... hun var grav alvorlig. Kunne jeg ikke tenkt tanken på en gang. P-piller.... hormonelle endringer. Har ikke peiling.
MammaTil2Gulljenter Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 spiralen hindrer vel eggløsningen, iog med at noen mister mensen.... Trodde jeg...har helt ærlig ikke tenkt så mye på det:S
Sølvi77 Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 ...at man ikke har fått mensen og ammer fungerer ikke som prevensjon.. da ender man fort opp med "to tette" ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 utrolig usikker. har ikke lyst å ta piller eller sprøyte, i og med at jeg har lagt på meg 25-30 kg pga det som er umulig å trene bort.... og legen anbefaler meg å absolutt ikke sette spiral, av noe slag, i og med at jeg blør utrolig mye når jeg blør, enten det er mens eller andre ting.... vil visst mest sannsynlig kun bli verre-... så jeg står igjen med "avholds"... yeah right, hehe.... men sliter litt ja.... nå er jeg gravid, planlagt, for andre gang, og vi har prøvd en stund for å få det til igjen, har ei på 4 år, og har ikke brukt prev. etter det. men to barn er liksom idealen for meg, så nå når vi ikke planlegger fler blir jeg sikkert gravid av bare å se på pikken hans. uff, ikke lett... men ikke lyst til å sterilisere meg heller, og jeg vet det er uaktuelt for han også.... så ja godt spørsmål kondomer er jo oppskrytt og ubrukbart hvertfall ved et aktivt sexliv
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Tror kanskje jeg skal prøve hormonspiral. Kobberspiral funket ikke og resulterte i to tette ... men kobberspiralen hindrer bare at egget fester seg, man har El som normalt. Hormonspiralen fungerer vel som en p-pille og hindrer el. Ev. så blir det kondom frem til jeg kan bruke p-piller igjen, for det vet jeg funker som det skal...
MammaTil2Gulljenter Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 må bare si at dere som kan bruke kondom uten å bli konk er heldige, har latex-allergi så 2 kondomer koster 50,- og det blir ganske mye for oss som har endel sengekos.... Da blir det nok hormonspiral på meg;)
WPW Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Trodde de var litt restriktive ang spiral dersom man ikke har fått alle barna man vil ha enda.. Tenkte å gå på minipillen. Lett å slutte med når man vil ha nummer to, og ikke så mye hormoner som med p-piller eller lignende. Gikk på p-ring før svangerskapet, og det var veldig enkelt. Men når bivirkningen er at man ikke har lyst (...) så vil jeg ikke anbefale det til noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå