mpmamman Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Er det virkelig lov til og lage en luke på ei ku for å stikke handa inni for å forske på fordøyelsen da`? Fikk helt vondt inni meg nå( skjønner at man må forske på ting,men ikke vis meg det da...
Kondis som en murstein Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Må si jeg ble uvel her jeg satt... Ikke fordi vi så maten som kua hadde spist, men fordi vi så rett inn i magen på kua. Stakkar, de hadde jo vinduer på magen :-S
mpmamman Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2008 må jo være utrolig ubehagelig og få luft rett i magen da...og attpåtil bli berørt innenifra...
Kondis som en murstein Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Tenkte det samme jeg... Kan vel ikke være videre bra for kua, nei. Men han sa jo at de hadde hatt dette vinduet i mange år, så...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 De blir vel vant til det, men nei. Syns ikke noe om det. Har visst om disse kyrne med vindu på i en årrekke, men hadde på sett og vis tenkt at jeg slapp å se det. Men her satt altså Guttongen klistra. Så jo ikke ut til å plage dyra, men dog.
OsloMor Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Uff, det så jeg også, trodde ikke mine egne øyne! Håper ikke de lider.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Dette har det vært forsket på i mange år. I 1994 var jeg på Ås landbrukshøyskole og så selv disse kyrne. De lider IKKE. De lever et helt normalt kuliv og eneste ubehaget de har hatt er i forbindelse med selve operasjonen da denne luka ble satt inn. Etter et par uker merker di ikke noe til den. Luka står jo ikke åpen sånn til vanlig! Er jo kun når forskerne har behov for å ta ut prøver at de åpner. Ellers hørte vi jo at kyrne gikk ute 8 uker på sommerbeite som helt vanlige kyr. De blir melket, får kalver og lever som sagt et helt normalt liv! Men de blir jo svært nøye fulgt opp og de får prøve ut nye og bedre for typer. Er derfor de har disse kyrne med luke på, for å finne det aller beste foret til dyrene! er ikke bar å gi dem gress og tro at det er nok liksom...
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 For noe tull. Selv om dyra ser ut til å ha vent seg til det er det da ikke på noen måte ok å åpne opp levende skapninger på permanent basis. det er ren og skjær sadisme og det er ingen fornuftig grunn til at det skal gjøres. Hvis det er så fantstisk for forskningen synes jeg disse "profesorene" (aka morbide drittsekkene) skal åpne opp seg selv og leve slik som disse dyra må! Æsj! Snakk om å leke gud... Har sendt en epost og sagt meninga mi jeg. Aldri mer nrk her i huset...
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 " er ikke bar å gi dem gress og tro at det er nok liksom..." Jeg ler meg skakk! Tror du ikke naturen alt har innrettet det på riktig måte? Og hvordan i alle dager fant de noensinne ut hva som er best for mennesker? "ikke bare å gi de brød og tro at det er bra nok, lissom.." ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå