Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Hentet nettopp jenta mi fra bursdag og de hadde spøkelse bursdag. Så da spurte jeg hva slags tema vi skulle ha på hennes selskpa. Fyller sju like før jul. Så tenkte vi nissebursdag Noen har jo karnevel, pysjamasbursdag osv..og siden hun bare har noen dager før jul så hadde det kanskje vært gøy med nissebursdag der de kledde seg ut som nissunger Nok med ei nisselue da Så sa jeg til henne vi kunne jo ha risengrynsgrøt med mandel da. SÅ får den som har mandelen en pakke. Det syntes hun hørtes kjekt ut Hva synes dere om ideen? Og har dere andre ideer til bursdagen under samme tema?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 jeg tenker at den ideen stjeler jeg ;-) eneste problemet her er at en av småens bestevenninnner ikke tåler melk. så jeg må finne på noe annet en grøt...hm.. nissebursdag tror jeg er knallstas. hm.. da kan jo kanskje nissen komme med godteposer om dere skal ha det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 ja jeg tenkte på godteposer. Og nisse visst jeg får til det. Har en samboer som er på sjøen, så må noen andre til å gjøre det evt Hva med å høre med mora til venninnene som ikke tåler melk har evt en oppskrift på grøt som de kan spise? Lage med melkeerstatning? Men da blir det kanskje vanskelig emd mandel da. Kan jo også ha mandel i muffins kanskje? Lage muffins uten melk og ha en mandel i en av muffinsene, så legger du en hver sin muffins på fatene deres. Så den som har muffins med mandel i får en pakke finnes melage uten melk i. (mi eldste har hatt melkeallergi)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 fikk veldi lyst til og stjele den ideen jeg;) kjempe fin ide i steden for bare å ha vanlig bursdagsfeiring;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 ja det må jo gå an og lage grøt med noe alla melk i. hm... noen på skravle vet sikkert. en del av barna kommer til og være under 2 år så jeg tror ikke jeg tør og ta med mandel ideen uansett så det gjør ikke så mye. kan gjøre det neste år om jeg er så kjedelig at jeg gjør det samme da... hehe. ja det må da gå an å få tak i en liksom nisse. her er omtrent alle veninner med barn alenemødre så jeg må spøre bestefar,,, hehe. men kjenner jeg han rett stiller han gjærne. melage uten melk har jeg alt... hehe (hun har vært her før.. hehe) men takk for tipset :-) hm... om man vil lage det ekstra grisete og morsomt så kan jo de små få pynte sin egen pepperkake (tenker ferdigkjøpte peppekaker uten pynt). det er nok litt artig for mange.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Bare stjele i vei Må jo ha noen positivt å komme med at man er desemberbarn Ikke alle kan ha nissebursdag HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 det med pepperkaker var jo også en bra idee HI
Joikaboll@ Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Vi har hatt nissebursdag med grøt m/mandel og marsipangris. Da bakte vi pepperkaker som vi pynta som barna fikk med seg hjem. Vi trilla marsipan også forresten. Guttungen selv som valgte dette et år, så da stod mor på kjøkkenet med 14 gutter på 8 år :-) Det blei en lang bursdag da, men vi kosa oss hele gjengen. Absolutt å anbefale.
blirjegsnartmamma Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 jeg tåler ikke melk, så jeg lager risgrøten med RISMELK. Den er litt søtere enn vanlig melk, så fungerer helt supert!
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Det hørtes ut som en super idè!!! Og da sier jo menyen seg selv også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå