megh Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Har dere hatt det? Og når kjente dere det første gang. jeg er 12, snart 13 uker på vei nå, og kjente kynnere i går og i dag. har hørt at noen kjenner det veldig seint og noen veldig tidlig. Er det noen som vet om det er farlig å kjenne det tidlig??
Murbella Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har hatt kynnere (en god del og) siden 13 uker. Nå er jeg 16+6, har fortsatt mye kynnere. Såvidt jeg vet er det ufarlig, det er jo livmoren som "trener". Jeg får det særlig når jeg er i aktivitet (men også ellers) og feks ved sex. Har lest at så lenge sammentrekningene gir seg etter ca 30 min. er det ufarlig. Men så leser jeg jo om gravide som får beskjed om å ta det mer med ro pga mye kynnere, men det er kanskje senere i graviditeten? Jeg er førstegangs så det er sikkert andre som har mer erfaring...
megh Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er også førstegangs. så det er jo samme situasjon da. takk for at du svarte.
lillechris Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Hei. Jeg er 22+5 og har hatt en del kynnere de siste 3 ukene ca.Var hos legen og fikk beskjed om at det var ikke noe farlig,å alle har det,men det er forskjell hvordan det føles fra person til person.Noen trenger ikke kjenne det i det hele tatt heller.men jeg fikk beskjed om å ta det litt med ro framover å ta hensyn til kroppen.man vil jo ikke sette i gang noe nå..sa legen...så jeg ble sykmeldt 30% nå i første omgang,i 3uker.så tar vi opp ny staus da på hvordan kynnerne er da,hvor ofte osv.Jeg jobber fulltid i barnehage og det kan jo være litt stressende i seg selv..:)så når du kjenner det så ta det med ro å slapp av.lykke til!
megh Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2008 barnehage her også, tenkte jeg skulle ringe å snakke med min fastlege i morra. og så får vi se hva det er hun sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå