Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Har barna deres begge foreldres etternavn? Da min datter ble født valgte jeg selv å bare kalle henne for fars etternavn. Trodde vi hadde en fremtid sammen og ville ha det enkelt. Dette angret jeg veldig på for nå ønsket jeg at hun hadde tilhørlighet med meg og min familie, samtidig som om jeg skulle få flere barn vil jeg at hun skal ha tilhørighet i navn med evt søsken. Det har vært mye bråk for å få lov å endre. Nå er papirene signert. MEN ikke uten kommentarer. Nå mener han at jeg ikke har skrevet riktig da det står begge navn på etternavn og ikke midt navn som mellom navn. MEN mitt navn vil jo fungere slik det normalt gjør, hans til sist mitt i mellom. MEN jeg trodde at et mellom navn var f.eks to dobble fornavn. Hvordan fungerer egentlig dette? Og hva står det i deres papirer?
^*^Ma85^*^ Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 jenta mi har fått ,mitt mellomnavn jeg er ikke noe glad i mitt etternavn så hun fikk pappaen sitt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Ok, men er deres navn en del av etternavnet eller kaller dere det mellom navn.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 jeg trodde man bare kunne ha ett mellomnavn, vis ikke det var bindestrek i mellom? her har småen far sitt som mellomnavn og mitt som etternavn. det var det eneste rette da han er sønn av en alenemor, men også har tilkyttning til far
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Mitt etternavn. Far sitt som mellomnavn. Mellomnavnet brukes ikke til daglig.
kajak&Daniel Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Hvis du skal skrive begge navnene som etternavn, så må de stå med bindestrek. Jeg og faren var ikke enige om etternavn, så da ble det begge etternavnene med bindestrek. Jeg er ikke noe glad i den bindestreken, men det var det nærmeste vi kom at begge skulle bli fornøyde. Hvis man vil ha etternavnet til begge foreldrene uten bindestrek, så må man skrive det ene av de som mellomnavn. Når dattera di skal stå oppført i lister, så kommer hun til å stå oppført med faren sitt etternavn, så fornavn og ditt etternavn(som da er mellomnavn) om dere ikke vil ha bindestrek. Så med begge som etternavn og bindestrek blir det slik: Hansen-Jensen, Mari Med et som mellomnavn og et som etternavn: Jensen, Mari Hansen Håper dette gjorde deg litt klokere :-)
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 snuppa jeg har fra før har mitt navn, og den som bor i magen får også mitt navn og far sitt som mellom navn. vi har hatt et brudd nå og jeg er ikke helt sikker på om vi klarer å finne ut av det selv om det ser lyst ut akkurat nå. så jeg velger å la babyen få samme etternavn som meg og storesøsteren. kan heller bytte om vi en dag ender opp sammen og gifter oss
¤ my precious ¤ Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Mini heter et samme som meg, har mitt mellomnavn og mitt etternavn. Ikke noe fra pappa'n sin i det hele tatt.
Kosel Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Man kan ikke ha to etternavn i Norge - med mindre de er atskilt med en - . Men i praksis så sier man jo at man har to etternavn selvom det ene står som mellomnavn.Jr har pappan sitt navn som mellomnavn og mitt som etternavn. Så han har rett i at du må skrive ett på mellomrom - eller dere må ha -mellom.Men - for meg er ensbetydende med at vi er gift og det er vi jo ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Mine har bare mitt etternavn,veldig glad for det idag;-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Sønnen min har mitt etternavn. Men om faren vil at han skal ha etternavnet sitt, så blir det evt. til mellomnavn.
PinkBabyDoll Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Kun mitt etternavn til farens store forargelse til tross for at han ikke vil ha kontakt m ungen...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 Elskeren min har en sønn som har FEM navn!! To fornavn og fars mellom- og etternavn samt mors etternavn. Selv har jeg fire og synes det er altfor mye - skulle ønske jeg hadde bare to, kunne jo fjerna et par men det blir så mye papirstyr med nytt pass og bankkort og gudene vet hva.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 Sønnen min har mitt mellomnavn oh etternavn, er ganske glad for at jeg gjor det på den måten:)
mamma til lille lu:) Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Han har både mellomnavnet og etternavnet mitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå