Gå til innhold

Hvor tidlige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er "for tidlig" å offentliggjøre at man er gravid? Og hvor tidlig/sent offentliggjore du/dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 uker. Da er faren for SA minimal..

Syns man burde prøve å holde det hemmelig til ca 10 uker i alle fall:o)

Skrevet

Min ble lagt ut i vg. Pga kjendis status.

Da fikk alle greie på det og vi var 4 mnd på vei.

Skrevet

Tror ikke noe på deg ;-)

Skrevet

Nei men hva du tror forandrer ingenting desverre:-)

Skrevet

Jeg ventet til jeg var 12 uker. Hvis det lar seg gjøre venter jeg nok lengre denne gangen.

Men synes man selv må føle på når man vil si det. For noen føles det riktig å dele gleden nesten med en gang. Og om de skulle miste kan det være bare greit at andre vet om hvorfor en er lei seg og nedfor en periode...

Andre igjen vil holde det for seg selv fordi de ikke ønsker å måtte forklare til så mange dersom de mister.

Så kan det jo ha med jobbsituasjonen. I en del jobber kan det være en fordel å si ifra tidlig. Mens andre steder kan det lønne seg å vente en stund.

En annen ting er at svangerskapet kan bli veldig "langt" om man sier det tidlig. Hvis du skjønner...

Skrevet

Takk for et fint svar...

Selv er jeg BARE 5uker nøyaktig på vei i dag :P Fant det ut på tirsdagen da jeg bare følte for å ta en test..å den var jo positiv! Jeg måtte fortelle en venninne det..hun vet at vi prøver-og hun er en prøver selv... Men ellers så er det jo bare jeg og sambo som vet :)

Skal til legen den 14. Har en jobb der jeg så absolutt burde fortelle det tidlig-med tanke på "spiras" sikkerhet. Men tenkte at jeg iallefall burde vente til jeg er minst 8 uker på vei...dog så er jeg litt usikker.

Har jo sååååå lyst at "alle" skal få vite det,men samtidig så tenker jeg på at det er greit å kommer over "den siker perioden-12uker"...

Dette er vår første-uansett om vi sier det nå,eller om 2mnd,så kommer dette svangerskapet til å bli laaaangt! :P

HI

Skrevet

Du kan jo fortelle det på jobben, og be om at det holdes konfidensielt. Hvis det handler om sikkerhet, er det jo best å være føre var.

Hvis du og din samboer har lyst og er enige om å fortelle det tidlig, så hvorfor ikke?

Det er nå et styr å holde det hemmelig så lenge. Første gang jeg var gravid fortalte vi det til nærmeste familie da jeg var 8 uker. Men de holdt på å avsløre seg for andre flere ganger. Så mistet jeg, og da visste plutselig alle det. Synes det var ubehagelig at så mange visste det, og jeg ikke ante hvem som visste det. Skulle jeg late som ingenting, eller hva? Dermed fikk ingen vite det før jeg var 12 uker da jeg ble gravid igjen.

Skrevet

Ja,har tenkt å snakke med sjefen etter at jeg har vært hos legen iallefall...

Vi har jo lyst til å fortelle det snart...når jeg er rundt 8-9uker,men så ligger det jo litt i bakhodet det meg å kommer over den "magiske"

12-uker'n... Hm...vi får se hva vi bestemmer oss for! :) Tviler uansett på at vi klarer å holde oss i 7 uker til! :P

HI

Skrevet

Hvis du har en jobb som kan medføre fare for fosteret, må du jo bare snakke med sjefen og få tilrettelagt arbeidet så fort som mulig. Lykke til!

Skrevet

Hvis du har en jobb som kan medføre fare for fosteret, må du jo bare snakke med sjefen og få tilrettelagt arbeidet så fort som mulig. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...