Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... ha med brystpumpe på sykehuset sånn at man jobbe med å pumpe frem melken når babyen sover..? Tenkte det kanskje hadde vært en idé...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Tror nok ikke det er så vanlig. Det viktige på sykehuset er jo at babyen må lære seg å suge selv!

Skrevet

De har pumpe på sykehuset som du kan få låne om de tror det er nødvendig :)

Jeg fikk tilbud om å låne pumpe siden jeg fikk masse melk med en gang og frøkna vår bare sov (= au au au).

Tror neppe man trenger å pumpe for å få i gang produsksjonen skikkelig :) det kommer av seg selv.

Skrevet

Til "Elise i magen-8nov-08".. Selvfølgelig skal babyen suge selv når hun er våken! Tenkte bare at når hun sov så kunne jeg pumpet hvis melkeproduksjonen ikke kom helt i gang, for å få litt fortgang.. (har hørt at den ikke kommer igang før 3. dagen..)

Men, hvis man får låne der er det jo ikke no problem.. Men hvis den kommer helt av seg selv, som "Mami & Smurferosa *Høygravid*" sier, så er jo ingenting bedre enn det..

Skrevet

De har brystpumper og utstyr der som man låner. Er ikke uvanlig å trenge pumpe på sykehuset. Jeg måtte pumpe meg for å få i gang produksjonen fordi jenta mi lå på nyfødt intensiv , hun kunne ikke tas opp, var for svak til å suge og måtte ha melk på sonde gjennom navlen.

Skrevet

Den melken som kommer først, råmelken, er veldig viktig for babyen din. Dersom du pumper deg vil du pumpe ut denne melken, selvfølgelig kan du da gi denne melken til babyen din når hun er våken, men da blir hun fort mett og vil ikke ta pupp... Så da er du likelangt? Melken kommer etterhvert, gi henne hver 2 time i begynnelsen (men ikke vekk henne om natten!) så kommer melken av seg selv!

Min erfaring tilsier at en skal være litt forsiktig med å pumpe seg! -jeg tenkte jeg skulle legge meg opp et lite lager, men endte om med å øke produksjonen så mye at jeg fikk melkespreng i flere uker etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...