Gå til innhold

Jeg vurderer pepperspray ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd gufne ting i nabolaget de siste ukene, og jeg er pent nødt til å bevege meg utendørs på egenhånd også etter mørkets utbrudd. Derfor vurderer jeg å skaffe meg pepperspray. Men hjelper det hvis noen prøver å overfalle en? Rekker man liksom dra fram sprayen? Noen som har synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper hvis du treffer han!!! Om du rekker ta fram sprayen kommer jo an på veldig mange ting. Din reaksjonsevne, din styrke, hans styrke, tilgjengeligheten til sprayen osv osv.

Hørt om jenter som har kommet seg unna gjengvoldtekt med flere menn, så at det er mulighet for å klare å dra opp en pepperspray vil jeg tro! ;)

Skrevet

Ok, godt å høre. Får tro det er verdt å få pepperspray i trynet selv da :-D

Da får jeg ta en prat med politistasjonen her og høre hvordan man går fram for å få tillatelse!

Skrevet

Jeg trodde ikke pepperspray var lovlig å gå med her i Norge. Men det finner du vel utav når du snakker med politiet :-)

Skrevet

pepperspray er ikke lovlig i norge. å en må stå med utstrak arm. ikke være innendørs. å en må passe på at den ikke er defekt. for da drypper det bare istedenfor å sprute.

så egentlig er det bare tull.. en kan lage selv. bare blande noe chilligreier å putte på sånn hårsprayflaske..

tenkte å skaffe meg sånn tazer. sånn liten sort ting som gir spruter ut strøm eller hva det er. sånn bzzz ting hehe..

Skrevet

Husk at det og er lett for de og bruke sprayen mot deg..

Jeg ville heller tatt selvforsvarskurs.. vis de har noe sånt her i landet da..

Skrevet

Funker like greit med sånn små hårsparyflasker... og de er lettere å få fatt i! Får ikke kjøpt pepperspray på Rema 1000 liksom ;)

Skrevet

Nei, stemmer at det ikke er lovlig i Norge, men tror det er både ditt og politiets minste problem når dere snakker sammen etter et eventuelt overgrep!

Men for all del, enig i at det er skummelt med tanke på at det kan bli brukt mot deg, eller at du selv får det i øynene. Men bruker du det riktig er det svært så effektivt og du setter vedkommende skikkelig ut av spill!

Skrevet

Jo, det finnes varianter som er lovlige fant jeg ut, men det var visst ikke noe som ble anbefalt av folk med peiling. Jeg får vel trene kondis og satse på springe fort som f*, for styrke eier jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...