♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Etter middagen? Uten at en må be de om det mange ganger, og at de sier at de skal ta det senere. Bare lurer på hvordan andre familier har det.... Min samboer gjør det nemlig ikke, idag etter middag la jeg Jonas fordi han var så trøtt og sutrete. Så skal jeg rydde av bordet, også går jammen men slabbedasken rett bort på sofaen fordi "han er så sliten".... Og jeg ender opp med å ta oppvasken selv, som vanlig. Avogtil blir det bare store utblåsninger på sanne ting, så er det en stund til neste gang...
Mille** Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Ehhhhh....jeg. Hadde ikke giddet å vært sammen med en sløving som aldri bidro.....
Libido- Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Mannen gjør det som regel oftes. Men han var ikke slik da jeg møtte han... =)
meg & to små vampyrer Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Min gjør det. Men vi har en arbeidsfordeling som betyr at han alltid tar oppvasken.
~~DoraDora~~ Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Her er det også en selvfølge at vi deler likt på husarbeidet
-MtG- Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Her er det jeg som lager middag og han som vasker opp. Synes det er grei fordeling jeg. Har heldigvis oppvaskmaskin da, så det er bare kjeler og sånn som må vaskes for hånd. Når det er sagt så er det vel gubben som gjør det meste annet her hjemme. Jeg er vokst opp med en mor som går etter meg og rydder etter meg så jeg ser ikke rot og møkk av meg selv(har aldri bodd alene). Og gubben er alt for dårlig på å si hva som må gjøres. Han liker å ha ting på sin egen måte så det blir som regel feil om jeg prøver meg også
hit og dit Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Har ein mann som deltar like mykje i husarbeidet som meg, og treng ikkje spørre om noko som gjeld det daglige. Vil nesten legge til eit sjølvsagt her. Ekstra ting som rydde terassen, rake løv etc vert me enige om etter kvart.
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Her må jeg be han om det, men det er fordi det i utgangspunktet er "min" oppgave. Jeg tar meg av alt husarbeidet for det trives jeg med. Den tiden på kjøkkenet etter middagen er min lille pause fra ungene på ettermiddagen. hehe De gangene jeg ber han ta det så er det opp til han når han gjør det, så lenge det blir gjort. Vi gjør ting på forskjellig måte og jeg prøver hardt å ikke legge meg oppi hans gjøremåter.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Her gjør mannen det hveeer dag,helt av seg selv. ( selv om vi har oppvaskmaskin) Jeg rydder av og leker med snuppi, og han vasker opp og gjør benken skinnende ren:) Det hender selvsagt at jeg og vasker opp, men det er det verste jeg vet. Føler meg veldig heldig! Er flink med husarbeid generelt!
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #14 Skrevet 5. oktober 2008 Vi deler på alt, den som lager middag slipper å dekke på og rydde av bordet. Nå har vi heldigvis oppvaskmaskin da
Tredjemann på vei :D Skrevet 5. oktober 2008 #15 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg tar aldri oppvasken jeg, hehe! Har heldigvis oppvaskmaskin da, men likevel hender det titt og ofte at samboern vasker opp. Jeg lager stort sett middagen og han rydder av bordet og setter det i maskina en gang før ungene er i seng. Ikke nøye at han tar det rett etter middagen, for jeg vet det blir gjort uansett. Han er mye mer nøye på rot enn jeg er! Jeg greier fint å slappe av foran tv'n om kvelden selv om rotet flyter en gang iblant, det gjør ikke han, så her er det heller han som irriterer seg over meg noen ganger:-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 5. oktober 2008 #16 Skrevet 5. oktober 2008 Vi har oppvaskmaskin. Men her i huset rydder hver enkelt opp etter seg etter middagen, det som er å rydde opp etterpå deler vi på å ta. Det er stort sett mannen min som lager middag når han er hjemme. Skulle bare mangle faktisk! (Sjømann= ikke hjemme ofte.. hehe)
Koseklompen Skrevet 5. oktober 2008 #17 Skrevet 5. oktober 2008 Jepp.. Gubben tar støtt oppvasken han.
FrøkenSprøken Skrevet 5. oktober 2008 #18 Skrevet 5. oktober 2008 Her er det BARE gubben som vasker opp. Jeg vasker ikke en kopp:) Men nå har vi en slik arbeidsfordeling i hjemmet at jeg vasker klær og lager mat, mens han vasker kopper og går ut med søpla. Resten av husarbeidet deler vi ganske likt på, men jeg rydder nok mye mer enn ham, rett og slett fordi jeg er veldig opptatt av å ha det ryddig rundt meg, og dermed smårydder automatisk, mens han gjerne synes det kan ligge litt smårot på benken/ bordet...
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #20 Skrevet 5. oktober 2008 Han tar uoppfordret oppvasken. Dvs kasseroller og stekepanne, resten putter hver enkelt selv inni oppvaskmaskina. Det er de eldste barnas jobb å rydde ut av den.
Anne-B. Skrevet 5. oktober 2008 #21 Skrevet 5. oktober 2008 Som i å sette inn og ta ut av oppvaskmaskina, så gjør han det.
Masaili <3 Skrevet 5. oktober 2008 #22 Skrevet 5. oktober 2008 Her gjør vi det slik at den som lager middagen, slipper å ta oppvasken! Så lager jeg middag, vasker han opp. Funker fint det, ingen klaging her hvertfall, og oppvasken blir tatt:)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 5. oktober 2008 #23 Skrevet 5. oktober 2008 Her har vi det sånn at den som IKKE lager maten rydder inn oppvasken etterpå )
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. oktober 2008 #25 Skrevet 5. oktober 2008 Noen ganger jeg, oftes kjæresten når han spiser her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå