Vannmann35 Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg klarer ikke kaffe og sjokolade lenger... Veldig rart... Har heller ikke fått noen spesielle lyster da, men det kommer kanskje. Synes generelt at all mat smaker annerledes nå...
Kickie Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg klarer ikke lukten av/tanken på bbq-saus. Brekker meg bare av å tenke på det. Hehe. Og så har jeg fått dilla på sushi, men det kom først den siste uken.
Snupi ♥ termin 24.mai 2009 Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Klarer ikke engang lukta av fårikål! Og biff er også uaktuellt... Prøvde med scampi i går, og det gikk ikke. Går mest i knekkebrød med ost og ett glas melk til...
(Liten tass med tut ventes:) Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Slenger meg på her. Alt smaker annerledes nå, å kaffe er helt grusomt nå!!Det som var så godt på morran før Brekker meg av å åpne kjøleskapet..det er slitsomt.
Jippi74 Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Middager med sauser, og da spesielt de som inneholder fløte er pyton. Servelat klarer jeg heller ikke, og det elsket jeg før. Sjokolade er heller ikke favoritten for tiden, men det gjør jo absolutt ingenting!! Nei det går mest i brødskiver og melk, kokte egg er toppen! Og lakris!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har også hatt problemer med mat siden uke 6. Først levde jeg på brødskiver med speziatokylling (pålegg fra grillstad) og ferskpresset eplejuice. Veldig lite annet som fristet. Nå orker jeg ikke tanken på det heller og lever stort sett på Go morgen yoghurt med melon. Orker ikke kaffe, holdt på å kaste opp da jeg prøvde fiskegrateng her om dagen. Eneste middagsmat som frister er slike ting som smaker en del uten å være sterkt krydret. F.eks stekte røkte pølser eller hamburger. Så de første ukenes innsats for å spise veldig sunt (les kylling, fisk, bønner, ris, frukt etc) gikk fort over. Nå må jeg unne meg noe som er litt usunt innimellom for å få i meg nok mat. Men legger ikke på meg ihvertfall!
mortilgutt Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Eg åt makrell i tomat her ein morgon, for det er eg veldig glad i. Eg vil mest spy bare av av tanken på det.... Fysj-a-meg!!!
LindaMarie Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg jobber i et matbutikk hvor vi griller kyllinger selv. Før syntes jeg at det luktet ganske godt av de nystekte kyllingene, men nå brekker jeg meg hver gang jeg må gå forbi det rommet.. *grøss* kommer ALDRI til å spise kylling igjen! Eller taco med bønnestuing *grøss* Men har fått fullstendig dilla på gulerøtter med Kims tortilladip nammis!
Vannmann35 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2008 Det er så utrolig rart. Her om dagen bestilte vi taco-pizza, noe jeg vanligvis synes er godt - nå synes jeg ikke det var noe særlig, smakte liksom ingenting... All mat smaker generelt annerledes, men har funnet ut at appelsinjuice og cherry-tomater er Nam :-)
jente83 med spire;) Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Lasange og andre ovnsbakte rett med pasta og tomatsaus. Holder på å brekke meg når jeg skal spise det. Men har ikke fått dilla på noe. MAt smaker annerledes som noen andre skrev. Har ofte lyst på noe, og kjøper det, men når jeg skal spise det smaker det vondt. Menmen det går nok over:)
lamor Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 ingen lyst på sjokolade lenger, heller ikke brus eller te ( som jeg vanligvis drikker 8-9 kopper om dagen. Orker heller ikke tunge middager,har fått super god luktesans noe som ikke alltid er så positivt. Her går det mest i knekke brød med kaviar og iskald melk.......
septemberpiken Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Mye smaker annerledes her også, og mat går for tiden veldig etter lyster... enten bare MÅ jeg ha, ellers skal jeg absolutt IKKE ha. Det mest merkbare tror jeg at to av mine favorittdrikker ikke smaker godt lenger. Pepsi Max kan jeg fortsatt få ned, men te, som jeg vanligvis drikker masse av, er helt pyton!
Mamma 07&09 Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Orker ikke tanken på salat.... Blir skikkelig kvalm.... Er vanligvis veldig glad i pastasalat å sånn... Men popcorn er nammenam:) Helt rart dette her
Dolla&Heidi&spire Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg som normalt elsker alt av forskjellig mat er blitt skikkelig kjip! Vil helst spise brødskive med noe skipt pålegg. Blirkvalm bare av å tenke på mat. Alt anna er ekkelt. Appelsinjuice er en slager.
Storebror & Lillesøster Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Har liksom ikke så lyst på mat når jeg er så kvalm samtidig som jeg må få i meg noe,men det verste er og så og lage middag og kjenne lukter av mat og at man får mindre og mindre lyst på det,er opp og ned på dagene kan ha kvalmefrie perioder og da går det ann,ellers er det brød,knekkebrød og melk/juice d går i. Og french fries chips for kvalmen hjelper litt.
Nøtt Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 Akkurat de siste dagene har jeg begynt å merke at ting er blitt annerledes på matfronten. Brødskiver spiser jeg omtrent ikke lenger, det frister ikke. Mat om morgenen frister i det store og det hele ingenting, men klarer å få i meg noen kjeks/knekkebrød og en frukt. Jeg sliter med å finne pålegg jeg kan ha. Ost og brunost går. Kaffe har jeg drukket helt fram til nå, men nå blir jeg kvalm bare ved tanken.
BabyPeach Skrevet 7. oktober 2008 #17 Skrevet 7. oktober 2008 Pleide å spise frokost fast, nå er det å tvinge i seg et eller annet (typisk en ritzkjeks og rent skinkepålegg og kanskje en cherrytomat eller to). Brødskive som før? Næh. Melk derimot er NAM! Appelsinjuice og yoghurt er det verste. Var så glad i begge deler før, nå tar jeg første slurk / skje og må bare gi opp... er ikke godt lengre. Cola er heller ikke like godt. Det som er godt er eplejuice og melk- og tro meg, jeg er tørst! Hender når jeg handler en liter melk på butikken at det første jeg gjør når jeg sitter vel i bilen er å drikke halve...
##Luca## Skrevet 8. oktober 2008 #18 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har mistet lysten på Pepsi Max. Dette er i grunn et lite mirakel i seg selv, for jeg var avhengig!
kulemage søkes - innvilget! Skrevet 8. oktober 2008 #19 Skrevet 8. oktober 2008 kjenner at jeg blir kvalm av å lese om hva dere blir kvalm av.... :-)
Frk. Sol Skrevet 8. oktober 2008 #20 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg får helt noia av sjokolade. Bare lukten er skrekkelig. Ikke takler jeg mat med særlig fett heller. Bacon er uaktuelt! Min mann skulle lage pizza på lørdag, og tok nesten bacon på den (før jeg fikk stoppa det!). Da måtte jeg gråte litt, for det var jo såklart ikke helt etter min smak.. hehe... Knekkebrød med ost, og tomatsaus til pasta går finfint:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå