Gå til innhold

Sykepleierstudenter/sykepleiere - se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips/råd til hvordan man skal klare å huske alt i anatomien? Er sykepleierstudent på første året, og skal ha min første eksamen i anatomi nå til uka, og jeg kjenner jeg ikke klarer å huske eller forstå noe av det jeg leser. Gode tips og råd mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på bildene i boka, dekk til navna og pugg pugg pugg. Tegn sjølv, og navnsett etterkvart. Om igjen og om igjen og om igjen. Husker ikkje kor mykje me måtte kunne på sjukepleien, men det var iallefall ein del mindre enn det eg måtte pugge seinare. Tegning og navnsetting er det som hjalp meg best.

Skrevet

Du kan også registrere deg på netterimages.com

Netter har kjempebra bilder, og dei er brukt ved fleire medisinske universitet. Eg har i si tid pugga store deler av boka hans

Skrevet

Dropp å lese anatomiboken. Kjøp hjelpepleierpensum: "Den forunderlige kroppen", en TYNN bok! Les eventuelt grundigere om diverse tema, og anatomibenevnelsene i Menneskekroppen/ Friske og syke menneske (evt. andre bøker dere bruker nå).

Bruk også gamle eksamensoppgaver, og pugg alle oppgavene som er gitt tidligere. Det gis sjelden mer enn maks et par nye oppgaver.

Jeg leste nesten utelukkende den boken jeg nevnte over, og jeg fikk en A!

Lykke til da! ;)

Skrevet

Ellers så gav mamma&mallo gode tips over her! Tegn figurene, skriv ut bilder av hjerte, organer, øye, skjelett osv og øv på å skrive på navnene. Heng opp skissene på do eller der du sitter å spiser frokost! ;)

Skrevet

Lag deg merkelige setninger, feks. øyet. Nå husker jeg ikke alle navnene på de greiene i øyet, men lag ett ord for hver "ting" med første bokstaven i, f.eks stavene og tappene Stig tryna ......, så husker du alltids navnene når du husker rekkefølgen, hehe.

Har Anne sopp?

Hammer ambolt stigbøyle

Skrevet

Lag "tankekart".

Skriv feks. hjertet i midten på et ark. Så lager du små bobler ala tegneseriebobler/firkanter/trekanter rundt omkring på arket med den viktigste infoen om hjertet. Fargelegg.

Når du sitter på eksamen og får spørsmål om det lille kretsløpet, så husker hjernen din hva som sto i feks den gule boblen oppe til høyre (der du har skrevet om dette).

Finn en studiekamerat som du kan pugge sammen med. Spør hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...