Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Vi skal ha det jeg definerer som typisk søndagsmiddag og det er noe jeg lager altfor lite. Noen som vet hva vi skal ha? hehehehe spent nå ja:)
Joikaboll@ Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg mener typisk søndagsmiddag er skinkesteika som står i ovnen nå. Hva lager du da?
xxxJulianexxx Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Steik, poteter, brun saus og grønnsaker evt. surkål???
smilla76 Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Steik med gode poteter (ovnsstekte, hjemmelaget mos, gratinerte...) med hjemmelaget saus, gode grønnsaker og et lite glass vin. Mmmm ble sulten nå...
bever Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Hønsefrikassé Får-i-kål Kokt torsk Bankekjøtt Koteletter
Mom2Two Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 For oss er typisk søndagsmiddag slow food. Noe med gode råvarer som tar lang tid å lage:-) F. eks helstekt landkylling eller lign. Men generelt tenker vel folk på steik eller lignende som søndagsmiddag. Eller kjøttkaker kanskje?
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Ja, vi har hatt svinestek i dag, men poteter, gulrøtter og hjemmelaget brun saus. Skikkelig søndagsmiddag - og sinnsykt godt!
jordbær mathilda Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Vi skal ha lapskaus som er kokt på svineknoke. Det er sånn middag jeg forbinder med søndagsmiddag hjemmefra. Men ellers er det typisk oss og bestill feks. kinamat på søndag,da jeg ofte glemmer å handle inn til søndagsmat;))
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Steik, gryter, koteletter... Men vi spiser sjelden sånn her hjemme. I dag er det lørdagspizza som er middagen. Blir sikkert litt anderledes når ungene blir større. Ingen av oss som har noe stort behov for ordentlig søndagsmiddager ennå.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Når jeg tenker på ordet "søndagsmiddag", tenker jeg poteter og kjøtt. Vet ikke hvorfor, eller jo, hadde alltid det hjemme da jeg var yngre syns jeg å huske. Og nå har vi akkurat hatt koteletter faktisk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå