Gå til innhold

15 mnd. Nekter å ligge ved bleieskift. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn på 15 mnd har plutselig begynt å nekte å ligge på stellebordet. vi må stå og skifte bleie. dette fuingerer greit hjmme, men de i barnehagen vil helst at han skal ligge. noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa ligger ikke hjemme når vi skifter bleie det har hun ikke villet på lenge.. hun e 13mnd.. vet ikke hav hun gjør i barnehagen.. de har ikke nevnt noe om det..

Skrevet

Jeg kjøpte en solid uro som jeg hengte over stellebordet. Den har forskjellige dyr som henger under. Etter at vi skaffet den ligger han musestille og leter etter dyra. Jeg spør hvor er kua osv.. så finner han dem :-) Må ha en solid greie da, og regne med at den blir litt dratt i. På barnehagen har de ikke heller nevnt noe om at han er urolig, så jeg tror nok at barna er såpass lure at de vet hvor det går og ikke går kan du si :-) Bestemor bytter også på han uten problem, hun visste ikke om at vi slet med å få han til å ligge. Så ikke nevn noe i barnehagen om dette hvis de ikke selv merker det og sier ifra.

Skrevet

Her er ei lita urokråke til..... Ho nekter å ligge på ryggen, så eneste mulighet til å få ho til å gjøre det er å bli uvenner, holde ho fast. Gjør det da vi skifter bæsjebleier, men tissebleiene skifter vi stående på stellebordet..... (har vegg på ene siden og dusjkabinettet på andre siden så det er ikke farlig). Synes dette egentlig er fryktelig slitsomt.

Men da de skifter på ho i barnehagen og da besteforeldre gjør det ligger ho så pent på ryggen så. Rart.

Har ingen gode tips til deg desverre, men sannsynligheten for at han oppfører seg pent andre steder er ganske stor tror jeg :)

Skrevet

Tror gutten min var rundt 6 måneder da jeg ga opp å legge han på ryggen. Hadde hele tiden prøvd å oppholde han med forskjellige ting som tannkremtube, hårbørste ol., prøvde også og holde han ned, men det ble en kamp og gråting.

Har tenkt på det med barnehage når den tid kommer, men tror at barnehagen pent må la han stå oppreis, ellers blir det nok mye gråting.

Han har ellers vært/er veldig aktiv, og ikke lenge i ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...