Gå til innhold

redusert nattesøvn pga rygg/bekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri slitt med rygg eller bekken tidligere. Er 21+3 i dag. Siste uka ar både jeg og samboer slitt med nattesøvn fordi jeg ikke kan ligge stille om natta. Finner ingen god stilling uansett. Snur og vender på meg i ett sett, men ryggen/bekkenomr verker om besatt. Kjennes ut som jeg er kjempesliten i veikryggen/bekkenet spesielt om natta. Ville helst ha ligget på magen, men det er umulig. Ikke har jeg lagt på meg så mye heller, ca 3 kg, så det er ikke vekta som er problemet. Jeg har vært kjempetrøtt siden jeg ble gravid, og nå hadde energien akkurat begynnt å vende tilbake. Men nå får jeg jo ikke sove om natta, og det er virkelig slitsomt å komme seg på jobb. På dagtid er ikke plagene så ille, men trøttheten er desto verre...

Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet.

Finner jeg en god stilling,noe som for meg er å ligge på siden av magen,våkner jeg av at bekkenet og ryggen har rett og slett stivnet i denne stillingen...da er det ikke lett å få nudd på seg igjen...

Jeg er nå 23 fullgåtte uker.

Legen min sykemeldte meg 60% og det har gitt meg livet tilbake igjen.

Da er det ikke noen krise at jeg ikke sover så godt.

Nå jobber jeg tre timers dager (jobber i barnehage) og har da overskudd til å lufte valpen min,gjøre litt husarbeid og dagligdagse ting når jeg kommer hjem.

Ville snakket med legen hvis jeg var deg.

Jeg føler meg iallefall som meg selv igjen og tror mannen min setter pris på at jeg orker mer enn å bare jobbe og sove og...;)

Skrevet

Hei hei... har det samme problemet jeg også men har funne meg en god sidestilling... funnet fram gjestedyna som jeg pakker mellom knærne og nedover... så kan jeg pakke liten bit av den under magen... så den kommer seg litt opp.. da søv jeg bedre:) du kan prøve det å skjekke om det funker for deg:)

Skrevet

Ligger med ekstra dyne og pute som jeg danderer for å støtte foran, bak, mellom knærne osv... Har brukt dette i et par uker nå, hjelper litt men ikke så veldig.

Skrevet

Hvis det blir altfor ille, vil jeg bare tilføye at det er helt ok å ta paracet en gang i blandt, slik at du får sove litt lenger sammenhengende. (men som alle sier, ikke ta ibux!!!) Jeg sliter med bekkenløsning og gjør dette etter råd fra min lege, hvis det går veldig mange netter på rad uten noe særlig søvn å snakke om...

Hjelper som mange andre her også sier å sove med pute eller dyne mellom beina og støtte litt opp under magen hvis du sover på siden.

Kanskje du skulle tatt en tur til legen, for litt tips og veiledning og kanskje få en henvisning til fysioterapaut? Fysio hjelper nok enda mer en pute/dyne mellom beina ;o)

Skrevet

Har også hørt at det kan hjelpe å bare bruke en pute under én rumpehalvdel når man ligger på rygg. Da vil livmoren falle litt til siden og ikke trykke så mye. Vet ikke om det hjelper deg, men det er kanskje verdt et forsøk.

Du sier du ikke har lagt på deg så mye, så jeg vet ikke helt hvor stor magen din er nå. Men det jeg syns fungerer for meg, er å nesten ligge på magen, med mesteparten av vekten på den ene siden, og noe av vekten på det andre kneet/ benet som er trukket godt opp. Jeg blir da liggende i en slags bue hvor magen ikke får noe særlig trykk annet enn litt fra den siden der jeg har mest vekt.

Lykke til! Håper du får sove bedre snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...