tudeluuu Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Gutten min har litt skeivt bitt, dvs at undertennene kommer akkurat innenfor den øvre tannraden på den ene siden, og akkurat utenfor overtenne på den andre siden. Jeg er litt bekymret for dette. Kommer det til å bli sånn når han får nye tenner og? Også ser jeg at den ene tanna er litt slitt akkurat der den nedre tannraden treffer den øvre.. Når er det barna begynner å bli kalt inn til tannlege? Burde jeg ta han dit allerede nå? Håper noen vet! =)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Hvor gammel er barnet ditt? Mener å huske ved 3 års alderen så skal de til tannlege
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 De skal kalles inn i løpet av det året de fyller 3, ja. Og for meg høres det ut som gutten din har noe vi kaller for kryssbitt. Det er hvordan overkjeven står i forhold til underkjeven. Og det kan hende det blir sånn med de permanente tennene også. Da er det enkelt å gjøre noe med det ved å ha tannregulering. Det behøver ikke å bli sånn når de nye kommer, men hør med tannlegen hans du.... )
tudeluuu Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2008 gutten min fylte 3 i sommer.. har igrunn trodd at vi skulle bli innkalt, men ikke hørt noe foreløpig! Veldig rart, men skal høre med helsesøster neste gang vi er kontroll med minstemann.. kryssbitt er nok riktig benevnelse ja.. kom ikke på hva det het i farten. Håper for hans del at han slipper å ha kryssbitt når det kommer nye tenner!
PinkBabyDoll Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Vi fikk innkalling i posten i går. Snuppa fyllte to år i juni....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Vår blir 3 til jul, og vi har nettopp vert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå