Gå til innhold

Hemorider? (litt ekkelt:S)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei...

Jeg fikk noe som kanskje er en positiv grav test idag, og er da evt. ca 4/5 uker på vei.

Men lurer på en ting, hvordan er det å ha hemorider?

Er skikkelig sår i rumpa(rundt rumpesprekken), det svir og klør. Og når jeg er på do kommer det litt blod på papiret. What to do??

Burde jeg få resept på noe fra legen? Eller er det ikke slik hemorider er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får krem på apoteket du kan prøve først. les pakkningsvedlegget

Skrevet

alcos anal eller Ac3 reseptfritt på apoteket. Og pass på å drikke mye vann og spise grovt brød! Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt og har det på samme måte som deg store deler av svangerskapet, er i uke 36 nå.

Det du må passe på er at du ikke får hard mage og må trykke veldig for å få ut noe når du skal på toalettet, for det er dette som gjør at hemoridene kommer.

Jeg hadde slik som du skriver, litt blod på papiret etter do-besøk. Legen sa dette var begynnende hemorider, men så lenge jeg greide at ikke magen ble for hard var det ingen fare. Heldigvis har det gått veldig bra med meg, ikke fått noe mer problemer.

Jeg har prøvd "alle" råd for å unngå hard mage; masse vann, mosjon, grovt brød, linfrø og biola, men det eneste som virkelig har fungert for meg er Duphalac, et avføringsmiddel som du kan få kjøpt reseptfritt på apoteket. Alcos anal som det skrives over her har jeg også brukt innimellom, når det har vært litt sårt og vondt.

Håper du greier å holde magen i gang, og ikke får mer problemer! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...