Gå til innhold

Hemorider?? (litt ekkelt:S)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei...

Jeg fikk noe som kanskje er en positiv grav test idag, og er da evt. ca 4/5 uker på vei.

Men lurer på en ting, hvordan er det å ha hemorider?

Er skikkelig sår i rumpa(rundt rumpesprekken), det svir og klør. Og når jeg er på do kommer det litt blod på papiret. What to do??

Burde jeg få resept på noe fra legen? Eller er det ikke slik hemorider er??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Tror ikke du trenger resept for å behandle det. Mener du kan få reseptfritt på apoteket.

Skrevet

Dersom du har fått hemorider så vil du kjenne det. Det kan jeg love deg!! Det kan være både innvendig og utvendig, og kommer de utvendig så vil du kjenne "klumpene".

Jeg fikk det da jeg var gravid første gang og måtte gå med det gjennom hele svangerskapet. Slet litt med å få det bort etterpå, og nå når jeg er gravid igjen så er de tilbake! :-( AU...

Alcos anal - stikkpiller som fås reseptfritt. Kan brukes av gravide og tas som en kur på ca 3 piller pr dag i 4-6 uker. VELDIG VIKTIG å ikke avbryte kuren.

Sheriproct salve og stikkpiller skal ikke brukes av gravide så det kan du i tilfelle ta etter svangerskapet. (Kun på resept)

Noen råd fra Gro Nylander:

råd mot ømme, ytre hemorider:

* Nedkjøling får dem til å skrumpe

* Salve og stikkpiller kan lindre noe

* en skikkelig kur kan gjøre underverker: Stumpen i været. legg på en pose med knust is. pass på at det ikke blir for kaldt, ha en klut/kompress mellom ispose og hud. dutt hemoridene innenfor lukkemuskelen etter ca 20 minutter - og hold dem der.

* sitt minst mulig - det er bedre å gå, stå, ligge.

* plei fordøyelsen med grønt, grovt, surmelk og linfrø.

* unngå hard trykking på do - ven på tarmens signaler.

Lykke til! Uansett hvor vanlig det faktisk er så håper jeg for din skyld at du bare er litt sår (he he...) og at det ikke er hemorider du har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...