turkis Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Er det noe man bør ha med på sykehus i likhet med ammebh og sånn?
Fuglehjertet Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 De har på sjukehuset. Og du skal helst ikke bruke det uten veiledning, så du får der om du trenger.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Ammeskjold er en slags brystvorte i plastikk som man setter utenpå sin egen brystvorte. Det brukes kun i tilfeller hvor barnet har veldig tungt for å suge ut melken selv. Det er gjerne lettere for dem å få i seg maten med ammeskjold. Det er litt styrete i forhold til at det må rengjøres mellom hver amming og så må man jo få satt det på plass før man kan stappe puppen inn i det sultne barnet. Sønnen min ble født en del for tidlig og brukte mye krefter på å få i seg veldig lite mat (7-8 ml ) men etter å ha forsøkt ammeskjold en gang så spiste han plutselig hele måltidet selv. Så for oss var det en redning, vi klarte å gå mer og mer bort fra skjoldet etter en en måneds tid. Hmm, men det du spør om er jo om det er noe du skal ha med på sykehuset, og det er det vel egentlig ikke. Dersom det går så trått med ammingen at pleierne mener det kan være lurt å prøve ammeskjold så har de nok noen å låne bort der.
3xMamma :) Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har brukt ammeskjold med begge mine fordi jeg var så sinnsykt sår. Andre gang sa jeg bare at jeg skulle ha det. De er ganske restriktive med å gi det og anbefale det. Jeg brukte det bare i begynnelsen, men etterhvert lot jeg barnet prøve litt uten. Har hørt om en som har fullamma i 9mnd med dette. Det går helt greit ) Men tilbake til det du spurte om: Nei, ikke kjøp dette på forhånd. Kjøp det hvis du trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå