Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Her er det krise, da jeg hadde glemt å planlegge søndagsmiddag. Har tatt opp kyllingfile, men aner ikke hva jeg skal gjøre med den !!!
*ale* Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Ikke tenkt helt så langt ennå... meeeen.... noe med kottiser kanskje..
jordbær mathilda Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Skal lage deilig lapskaus,kokt på svineknoke...mmmm...nam..nam
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 her blir det meksikanskgryterett med salat og hjemmelagde hvitløksbaguetter. nam nam
Fruen i huset Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Mye godt du kan lage med kyllingfilet da! Du kan f.eks koke pasta og helle i form sammen med frosne grønnsaker, ost, creme fraiche eller matfløte, masse krydder og kyllingfilet på toppen. 200 grader i ca 30 min. Evt kan du gi grønnsakene et oppkok, steke hele kyllingfileter noen min på hver side i stekepannen, da trenger de bare ca 15 min i ovnen og blir mye saftigere og bedre. Ha de over osten. Eller du kan marinere de i en blanding av olje og masse forskjellige krydder og urter, helsteke dem i panne og så 15 min i ovn og servere sammen med ris/poteter og salat/grønnsaker (det du har) og en eller annen god saus. Eller lage en wok :-)
Alba44 Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Hadde egentlig tenkt lage hjemmelagede kjøttkaker for 1.gang, men mangler et krydder, så blir biffwok med ris & hvitløksbaguetter. Mannen er dagens kokk )
mammatil4gull Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 kommer på middag jeg hihi ... hva var adressen sa dere forikålspisere ....????
Blomsterenglene Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Fårikål og Oreo kake til dessert:) Gleeeeder meg:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Vi skal til mamma og pappa på middag så aner ikke:)
trompetisten Skrevet 5. oktober 2008 #13 Skrevet 5. oktober 2008 Nystekt brød med egg, røkelaks og annet godt pålegg :-D Skikkelig "koldtbord" altså
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. oktober 2008 #15 Skrevet 5. oktober 2008 Åhh, vi skal til mamma og legge i oss ubeskrivelige mengder med småsteik. Tror andre kaller det småkjøtt, sausekjøtt, sosekjøtt. Det er lammekjøtt i brunsaus/sky, servert med noe så utradisjonellt (for min gane) som potet, gulrot, erterstappe og tyttebærsyltetøy. Teller ned til klokka blir tre! :-D
mam <3 Skrevet 5. oktober 2008 #16 Skrevet 5. oktober 2008 Lammefrikassè (vet ikke helt hvordan det skrive ) Det blir supergodt.
Mammapudding Skrevet 5. oktober 2008 #18 Skrevet 5. oktober 2008 mam <3 : Kan jeg komme til deg på middag i dag? Det er jo såååååå godt:)
Libido- Skrevet 5. oktober 2008 #19 Skrevet 5. oktober 2008 Har også tatt opp kyllingfilet, skal lage rykende kyllingsuppe. Namme =)
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #20 Skrevet 5. oktober 2008 Oppskrift? Skal snart å handle og elsker supper !
Libido- Skrevet 5. oktober 2008 #21 Skrevet 5. oktober 2008 Deilig kyllingsuppe 400 gr kyllingfileter 1 ts karri 1/2 ts cayennepepper salt og pepper 1/2 gul paprika 1/2 rød parika (kan bruke chilie istede for paprika, det gjør vi.) 1 purre 7-8 dl vann 2 hønsebuljong 1 dl eplejuice, lysekloster el. hvitvin 1 boks creme fraiche Litt fløte . Del kyllingfiletene i små biter. Stekes i smør. Krydres med karri, cay.pepper, salt og pepper. Legges så til siden, strø litt mel over. 2. Paprikane og purren brunes. 3. Kok opp vann, buljong, eplejuice/lysekloster/hvitvin, creme fraiche og fløteskvetten. Skal koke i ca 7-8 min. Ha i paprika og purre etter halvgått koketid og kyllingbitene på slutten.. Får veldig mye skryt av den =)
3b@rnsmor-30* Skrevet 5. oktober 2008 #22 Skrevet 5. oktober 2008 her blir det kjøttboller med kokte poteter og brun saus. lurer på å lage noe godt til kveldsmat.... boller eller vafler...
HeldigeMEG:) Skrevet 5. oktober 2008 #23 Skrevet 5. oktober 2008 vi har akkurat kommet hjem fra skogstur med kakao og grilling av pølser så vi skal ha mosakka,stekte rundstykker og salat rundt kl19=)
~Milly~ Skrevet 5. oktober 2008 #24 Skrevet 5. oktober 2008 Vi skal ha "Laks i pakke". Står i ovnen nå, lukter himmelsk.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå