vårspirene Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Jeg har to spørsmål til dere flinke tvillingmammaer! Jenta og gutten min er 6 mnd nå, og godt i gang met grøt og middag. Men hvordan gjør dere det? Gir dere begge på samme tid? Eller gir dere en og en? Jeg synest deg går så lang tid hvis jeg skal gi en av gangen, så jeg prøver å ta begge på samme tid.. Men blir jo en del søl... Jeg har hørt om en tvillingtrille som det går an å ta fra hverandre sånn at en kan trille en og en. Vi skal på storbyferie til sommeren og tenkte at det må være praktisk i trange bygater. Vet dere hvor jeg finner en sånn trille? Ha en fortsatt god søndag!
Silvia Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Vi er så heldige at vi er to til å mate jentene på 7 mnd ved de fleste måltidene (samboeren min har bare deltidsjobb). Men når jeg mater dem alene gjør jeg det også litt forskjellig. Noen ganger samtidig og andre ganger dene ene først. Det tar fort litt tid og blir fort litt gris, uansett hvordan man gjør det syns jeg. Prøver å holde den ene tvillingen opptatt med andre ting, mens jeg mater den andre. F.eks gir henne ei skjei som hun kan sitte fingre med, eller en brødskalk hun kan gnage på. Må si jeg gleder meg til de kan spise mere sjøl
vårspirene Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2008 Ja det tar utrolig mye tid og arbeid nå når de skal ha fast føde! Hadde ikke sett for meg det Var så mye greiere når de bare skulle ha melka... Men de blir vel flinkere etterhvert, sånn at det går mer mat inn i munnen og mindre under haka og bak i nakken og rundt omkring
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Guttene mine er 6,5 mnd. Snart kan de sitte i egen stol, men vi venter litt til med det. Foreløpig har jeg de i hver sin vippestol når jeg mater dem. Lager da et stort fat med grøt el middag mater begge på en gang. Det går superfint! Eneste når begge skal ha melk at armene blir litt stive av å holde på to flasker...
Silvia Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Mine ligger/sitter i vippestolene og drikker melk selv. Støtter opp flaskene med bretta dyner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå