Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 jeg er på min første dag over. humøret og alt er på bånn nå og jeg føler meg dårlig. hva gjør dere for å holde ut. jeg vill bare ligge i senga å sove.
mooa Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg hadde termin 2.okt. Ikke noe særlig.. Har egentlig trodd at han skulle komme før termin, men så feil kan man ta. Skikkelig fødeklar, men samtidig ikke. Har nemlig blitt skikkelig forkjøla og har øyebetennelse... Er det mulig??
gravid-75 Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 5 dager over og begynner snart å klikke seriøst!!!! Alt er klart og jeg er dritlei å lese bøker og se på TV. Ikke noe særlig at alle jeg kjenner som har hatt termin litt før og etter meg har født. Nå er det bare meg igjen... Men nå må det skje en eller annen gang uansett.
malise Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg hadde termin 29. september, en evighet siden. Humøret går opp og ned. Prøver å ta en dag av gangen, og slappe av og nyte tiden for meg selv, men det er kjedelig. Prøver å gå en tur hver dag, det hjelper litt på humøret. Lykke til!
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 jøss. da er jeg ikke helt alene. trudde selv at jeg skulle føde før termin. men det gjore jeg aldeles ikke. jeg er også å går vær dag. det hjelper litt. men det er også tunkt. ingen ting passer lenger, og jeg går i de samme klærna helle tiden føles det ut som. noen av dere som har vært hos jordmor og blitt tøyd? jeg tørr ikke spørre de jeg da.. føler at det er litt flaut.
82glad Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Må nok henge meg på denne tråden jeg også. Jeg er idag 4 dager over termin, og har vært lei HVERT ET MINUTT AV DE!!!!! Sitter for det meste bare hjemme og strikker og venter og venter og venter... har bekkenløsning, så det er lite med aktivitet på meg. Går til behandling 2 ganger i uka da, så får jo vært litt sosial og trent samtidig ('',) Flere som får 70 mld hver dag da, "om barnet ikke har kommet ut enda"? eller "går du enda å venter"?.... fy fader altså, jeg er så lei disse mld. Har faktisk slutta å svart på de, de gjør meg bare mer irritabel og gretten..
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er 10 dager over, og lei og sur! Men ingen tegn til at noe er på gang, men skal heldigvis på overtidskontroll i morgen, så det kan ikke være mange dagene igjen nå...
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 82glad jeg får masse meld vær dag. og ikke minst folk som ringer? alså den kommer ikke fortere om dere ringer sier jeg med en god tone. men innerst inne skriker jeg av agrisjon. jeg har sluttet og svare på meld og satt mobilen på lydløs. hvis familien ringer så ringer jeg de opp igjen har jeg sakt til de nermeste. og fortalt de mest ivrige at jeg får masse meld å at det hjelper lite med dems mas også. men det forstår sier de, men jeg trur at de inerstinne blir litt fornærmet. selv om jeg sir det på en venneligmåte og forklarer at jeg skjøner at det ikke er noe vondt ment fra demmes side. selrig når de forlanger at jeg skal si i fra nå fødselen er i gang. HALO!! man anonserer ikke at nå er babyen nesten født. den forsvinner ikke. det får holde med en sånn masse medl til alle tilhengerne md mål og et lite bilde. jeg trur det siste jeg tenker på er å sende meld til folk når jeg har rier men det forstår de ikke.. men det som provoserer meg meste er hvordan folk allerede behandler den inne i magen som almen eie. at jeg har ingen ting jeg skulle sakt at de har "rett" på å hvite hva som skjer og når de skal se babyen. jeg tar i mot besøk på barsel når det er besøks tid. og når jeg kommer hjem inviterer je heller folk på besøk ha jeg sakt enn at de kommer i tide og utide. viker jeg litt streng og bitch? håper ikke det. men jeg føler at dette er mitt barn og mitt liv. aldrig likt at folk presser seg på liksom. jeg lurer på om jeg skal begyne å helke e nytt teppe til babyen har laget et fra før. men har hørt de aldrig får nok. for plutselig kommer det litt gulp på det. og da må det tilvask.
82glad Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Heldigvis ikke så mange som ringer til meg da. Er vel kun mine foreldre, søster og svigers som ringer. Men ALLE andre sender meldinger og minner meg på at jeg må si ifra når noe skjer ja!!! HALLOEN!!!! Det er det ingen andre enn mine foreldre, søsken og svigerforeldre som får vite.. Skjønner ikke at folk får seg til å be om dette.. Ja! Og så sier de fleste at de skal elle MÅ få komme på sykehuset på besøk ja.. Som om det er opp til de. De eier ikke skamvett altså. Blir så provosert at det koker inni meg. Skjønner at hormonene holder på å toppe seg inni meg, for jeg har ikke merket noe til de tidligere('',) Nå kan det jo hende at jeg, faren og barnet er i toppform etter fødselen og faktisk kan orke å ta imot annet besøk bortsett fra familien. Men det at jeg er førstegangsfødene gjør at jeg føler for å få være mest mulig i fred på barsel. Slik at vi blir kjent og får hvilt oss ut. Og da er jeg egentlig ikke så veldig intr i ha å ha besøk hele tiden.. De får heller vente til vi har kommet oss heim og fått hvilt ut... Så jeg synes absolutt ikke du er streng nei. Vi SKAL tenke på oss selv vettu Holder på å strikker og tover jeg, mange farger. Blir et krabbeteppe, så har vel god tid på meg Heklede tepper er bare nydelige..
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 bra jeg ikke er den eneste som kokerover med hormoner. jeg er veldig opptatt av å få til ammingen før vi begyner å få besøk av venner.. ååh. tova krabbeteppe et jo kjempe god i de da.. sælrig nå på vinteren, lurer på om jeg skal gjøre det samme? åssen pinne og garn bruker du?
Randi67 Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er 1 uke over i morgen. Har ingen plager, sover hele natten, så jeg har bestemt meg for å bare nyte den siste tiden, være skikkelig ego og koser meg med masse goddis og bare slapper av. Jeg tenker at detter er faktisk de siste dagene jeg har nå hvor jeg ikke har ansvar for noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå