Gå til innhold

BEKKENLØSNING OG FYSIOTERAPI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med bekkenløsning...Har hørt at en må ha bekkenløsning MED GANGPROBLEM for å ha krav på gratis fysio under sv.skapet og 6 mnd etter.Men nå står det i en bok jeg fikk av jordmor at en har krav på dette ved bekkenløsning(altså:det står ingenting om BL med gangprobl)....

Noen som vet sikkert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fysioterapauten min sa jeg måtte ha bekkenløsning med gangvansker for å få gratis behandling. og legen min skreiv på på henvisninga: bekkenløsning med gangvansker.

jeg har bekken låsning, får sånn stikking inni hoftekulen og det kjenner ut som at beinet skal svikte under meg. fysioen trekker meg på plass og maserer omme muskler i korsryggen og ned, og ut mot hoftene.

Skrevet

Jeg ble henvist til fysio uten at verken legen eller jeg visste hva det var. Var egentlig for tidlig i svangerskapet til at det kunne være bekkenløsning, han mistenkte betennelse, men både antibiotika, andre betennelsesdempende og røntgen er jo uaktuelt på grunn av tilstanden. Sendte meg til fysio for å se om det kunne hjelpe, siden jeg har hatt masse problemer med bekkenet før.

Fysioterapeut mistenkte tidlig bekkenløsning, men var usikker. Kunne også hende symptomene begynte tidligere siden jeg har hatt så mye problemer fra før. Jeg har ikke store gangproblemer, annet enn om kvelden, er akkurat som om beinet stivner helt.

Uansett, hun var koselig, sa vi kalte det bekkenløsning og jeg fikk det gratis, selv om jeg uansett hadde vært villig til å betale fordi jeg bare vil ha disse smertene vekk.. Skal tilbake neste uke, håper inderlig på resultater.

Skrevet

Har ingen fasit, men eg og har fått vite at det må stå bekkenløysing med gangvansker eller symptomgivende bekkenløyning på rekvisisjonen for at du skal ha rett på fri behandling. Når det gjeld i ettertid av fødselen så må behandlinga vere påstarta innen 6 mnd etter fødsel. Står ulike ting i ulike bøker,men vil tru at dersom du kontaktar nav eller lkb.no vil du få sikkert svar. lkb har dessuten mange god tips og råd til det å leve med bekkenløysing.

Skrevet

Jeg fikk beskjed at det måtte stå bekkenløsning med gangvansker i forrige svangerskap, så derfor fikk jeg legen som skrev ut sykemelding nå til å skrive det denne gangen også.

Sjekk opp med nav eller fysioterapeuten du skal bruke, eller få legen til å skrive med gangvansker med én gang så slipper du å fundere på det :)

Skrevet

ok,takk for svar,damer:)

Er i uke 30 nå..har hatt det i alle tidligere sv.skapene også,men ikke så mye som denne gang.Har heldigvis blitt god igjen med en gang etter fødsel,og håper inderlig jeg blir det nå også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...