mammatil4gull Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 selv kjøper jeg mye på salg til meg å likevekt av brukt og nytt tøy til ungene .. superfornøyd når jeg fant reimadress til minsten her på en svensk nettside som er veldig pen til 170 kr når det ligger på 400-500 på finn
Minnie Mom Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Kjøper kun nytt.. Har ikke sansen for å bruke klær som ukjente mennesker har brukt før meg. Ser ikke ned på de som kjøper brukt, er jo veldig lurt.., men det er ikke noe for meg.. dessverre på en måte, for det er jo lurt både for lommeboka og miljøet.
wirre;o) Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 vi kjøper nytt. har ingen å arve heller. og av ren latskap gidder jeg ikke det styret med å handle på finn. Men svigermor er ofte på fabrikkutsalg og loppemarkeder, så der får vi litt av hvert innimellom. Genialt egentlig. Noen ganger er leker ikke engang pakket ut av originalesken, selv på loppemarked.
hamsterpia Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Kjøper nytt, og arver brukt til barna, av folk vi kjenner. Kjøper ikke brukt av folk vi ikke kjenner.
--arkin-- Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 kjøper nytt, vet ikke helt hvorfor. Men liker ikke den tanken på å gå med klær som andre jeg ikke kjenner har brukt. Derfor får ikke tulla brukte klær heller;o) men jeg jeg selger masse på finn da;o)
3 nydelige jenter <3 Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Kjøper kun nytt, men det er ikke så veldig bevisst! Man kan jo få dårlig samvittighet når man ser hvor mye fint som selges på finn.no av både klær og annet utstyr....
DevilDoll © Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Bruker begge deler;-) Gjenbruk er bra!
mammatil4gull Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2008 ja mye brukt er jo knapt brukt men som nytt ... erfarer jo det selv å at ungene har ting som knapt har hvert på før det er forlite så jeg synes det er en fin ting og kjøpe og selge brukt i tilleg til nytt som denne reimadressen til minsten i 74 str .. jeg mener synes det er galskap jeg å kjøpe en ny dress til 1000 lappen til en så litten en .. plutselig kan den være forliten liksom ... men samtidig vil jeg jo ha kvalitetstøy på han . har jo merker vi liker godt å så da synes jeg det er toppen så finn.no blocket .se tradera.se jada mye fint atte
Alba44 Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Arver og kjøper. Arve og kjøpe brukt er jo genialt, og jeg syns det er veldig viktig å tenke gjenbruk.
DevilDoll © Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Ja,mye er nesten ikke brukt og noe jeg har kjøpt kommer med lapper på;-) Selger klær og ting selv på finn.no og vet at noe er kanskje brukt en eller to ganger.For galt å kaste det.
DevilDoll © Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Når du kjøper fra Sverige,hvordan gjør du med betaling? Er ikke det litt innviklet? Har sette endel på tradera og blocket selv skjønner du;-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. oktober 2008 #13 Skrevet 5. oktober 2008 Begge deler. Når jeg ligger på hotell kan jeg ikke forlange at dynen, håndklærne og sengetøy ikke er brukt av andre før meg, og bilen jeg har er også godt brukt før jeg fik den. Så ser over hodet ikke vitsen ed å bare kjøpe ubrukte klær til meg eller ungen. Over alt hvor vi ferdes er vi i kontakt med ting folk har brukt før oss, så om klærne er i ok stand, og vi kan spare miljø og lommebok så sier jeg "jatakk"!
Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #14 Skrevet 5. oktober 2008 jeg jobber på Fretex og handler for det meste brukt og er stolt av det:)
mammatil4gull Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 5. oktober 2008 LisseUmmaNuddeAtteJamFåjelska ..... godt sakt .. du kan bruke pay ex eller hva det nå heter eller banken din jeg kan betale til noen via netbank og andre ike ... kommer litt ann på hvilke bank de har ... ellers så har jeg fått gubben til å sette inn jeg da siden han har en svensk konto er svensk , men vet tradera bruker pay ex .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå