tiamor Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har tvillinger på 5 mnd som er våkne mellom 5 og 6 ganger HVER om natta. De får grøt 2 ganger i løpet av dagen, de er gode og runde. Det skal derfor ikke være nødvendig med mat om natten lenger sier helsesøster. Men de våkner av den minste ting!! Noen ganger er det pga smukken, ca 2 ganger er det pga av sult, da får de melk. De andre gangene er det pga lyder, eller at den ene vekker den andre. De ligger i hver sine senger. Dette tar knekken på oss snart! Det er skjelden vi sover en time sammenhengende. Hva skal vi gjøre!? Får ingen gode råd av helsestasjonen... Noen som her gitt sovemedisin til så små? De sover ikke mye om dagen heller...
Sylwania Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Tror nok ikke at dere har "god nok grunn" til å få sovemedisin. Det er en del bivirkninger med den og det er sånt man setter i verk med om ikke noe annet hjelper. Hvordan er rutinene til barna dine i forhold til mat, soving på dagen leggetider osv?
hormonia&alienimagen3 Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Trur ikke det er så lurt...Da danner du jo et grunnlag for at de ikke får sove uten,og da sliter du+ det er fortsatt faren med krybbedød... Hva gjør du på dagen da? Tuppa blir fullstendig tullete om jeg er hjemme en hel dag eller ute bare en liten tur,sover dårlig.Men om vi gjør masse som babysvømming og babymøter++ så er det nattinatt som regel...
Elle melle deg fortelle Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Mener legen sa til oss at de ikke ga sovemedisin til barn under to år, men helt sikker er jeg ikke. Det vi fikk var en type allergimedisin. Det er samme type allergimedisin som små allergikere bruker. Den heter phenamin mener jeg. Bivirkningen av denne er døsighet og de kjører da en kur på 10-14 dager for å prøve å snu søvnmønsteret. Det hjalp ikke her desverre. Så vi er fortsatt våkne mange ganger hver natt og nå er hun 14 måneder. Har dere prøvd fotsoneterapi eller lignende da? Vi prøvde alt før vi tok skrittet å forhøre oss om medisinering. Det var også i samråd med helsesøster, da var hun 9,5 måned.
*ale* Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Skjønner kjempegodt at dere er slitne. Men knøttene er såpass små enda at man ikke kan forvente at de sover hele natta, så du vil nok ikke få noe sovemedisin til de nå.. Hva med å bytte på å få sove lenge i strekk, slik at en av dere tar begge ? Og prøv også å venne de til at når de våkner av hverandre/ lyder så kan de ligge å surre litt i senga til de sovner igjen, dvs ikke ta de opp hver gang.. Og prøv å tenk på at det går over.. om et år er det bare et vagt minne Lykke til..
Elle melle deg fortelle Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Mulig de er litt små enda og som de andre sier. Når vi fikk phenamin var hun våken 15-20 ganger pr. natt. Nå er hun nede i 5-8 stort sett og det hjelper på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå