Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 ca.. 20 gjester. enkel mat + pluss kaker og kaffe. skal ha hjemme eller, hvor mye brukte du?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 vi hadde koltbord fra en kro her vi bor..vi var ca 20stk og betalte ca4500kr(med brus).og kaker laget vi selv og min mor og bestemor baket også en del kaker! så var det litt pynt utenom.så sa 5500 kroner brukte vi! mn sodd er jo billigere og mer lettvindt da!
Bøllefrød Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 vi skal være 30 stykk, har bestillt lasagne, salat og loff det kommer på 3000, brus, kaffe og sjokolade kjøper jeg selv i butikken, vet ikke helt hvor mye det blir. har leid lokale for 2000 kr. kaker har jeg gjort det sånn at bestemødrene og oldemødrene baker en vær. dåps kaken lager jeg selv =) lys, servietter,blomster,bordkort, innvitasjoner og pynt har jeg kjøpt litt etter litt så er ikke helt sikker men har vel blitt en 2000 kr der å. men mye av pynten, bord kort osv kan man lage selv da =) man velger jo selv hvor mye penger man vil legge i en barne dåp, alt i alt så kommer nok min på ca 9 000
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Vi hadde dårlig økonomi da vi hadde dåp. Så vi valgte å ha det hjemme og lage mat og div selv. Vi hadde gryterett med saltat, blomkålsalat og brød/loff. Det var ca 15gjester til middag. Så var det noen som bare kom på kaker. Vi lagde alle kakene selv, mamma,svigermor og bestemødrene mine hjalp til med kaker. Alt i alt så kostet det vel ca 1500kr, ikke mer enn 2000kr ihvertfall. Synes det var en grei pris, og gjestene var veldig fornøyd med maten. Pynten brukte vi ikke så mange kr på.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Vi hadde selskapet hjemme -med 19 gjester. Bestilte koldtbord gjennom bekjente (lurt å tenke over om dere kjenner noen som kjenner noen...får litt bedre pris da). Mener koldtbordet km på 1800 kr og da var det MYE mat. Bakte kakene selv (mor, svigermor og begge søstrene mine bakte en hver, og jeg bakte 2). Og så lagde jeg en gryterett i tillegg til koldtbordet. Hadde elgkjøtt i fryseren fra før, fikk loff av en baker jeg kjenner (han bakte forresten også selve dåpskaka også). Så alt i alt ble vel selskapet på max 2500 kroner. Hvis jeg regner med ingerdienser til kaker og salat.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Vi skal ha dåp om en uke. Lager koldtbord selv, og baker kaker. Bestiller en marsipankake med bilde fra bakeren. Skal ha selskapet hjemme. Kommer vel på ca 2000. Vi blir 18 voksne og 6 barn. Trenger ikke bli dyrt i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 takk for svar og tips tenker ikke å bruke mere enn en 3000-4000kr på det hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå