Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Årsaken til st det tilsynelatende ble så mye dyrere enn først antatt, er jo at granskingsutvalget brukte helt andre kriterier for utregning enn OL-komiteen hadde fått beskjed om. De fleste utgiftene ville blitt like store om OL hadde blitt arrangert sørpå. Det at det blir litt dyrere ved å legge arrangementet til Nord-Norge, handler om at landsdelen har vært kraftig forsømt når det gjeøder både idrettsanlegg og infrastruktur. Jada, vi vet at dere trenger mye i sør også, men nå må det for en gangs skyld være nordlendingenes tur!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 Hvorfor ha et OL til i det hele tatt her til lands? Nå hadde vi LillehammerOL, og ingenting kan toppe det. Verken på nasjonalfølelsen, engasjementet eller medaljefest. Hvis vi skulle hatt det, hadde jeg gjerne villet sett det i samarbeid med Sverige. Både for å dele på kostnadene, men også for å samle våre to stolte nasjoner oppe i Nord litt. Så Nei til OL i Tromsø, Nei til OL i det hele tatt, men Ja (hvis vi absolutt SKAL) til OL i samarbeid med Sverige ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Greia er jo at det skal være "kompakte" arrangementer nå, så tolandssamarbeid er nok utelukket, uansett!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! =)=)=)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Et OL stadium i verden for vinter-OL og et stadion for sommer OL... Sommer -OL kunne hvert år (det arrrangeres) vært i Athen, mens vinter-OL f.eks kunne vært i Japan, Canada , Russland, Norge...Der det er finest og mest stabile vintre....iallefall..... Snakk om å spare miljø, penger og krangler om hvem som skal arrangere OL.... Etterbruk hadde heller ikke blitt noe problem.... Skjøøen ikke HVORFOR man ikke kan gjøre det, hadde jo alikevel kunne hatt ulike land til å "arranger OL", på den måten at en nasjon hadde fått hovedansvar fo åpning/avslutning og andre arrangement under lekene......
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Støtter OL i Tromsø, jeg! (men går det an å diskutere noe annet enn Reimadresser her, da?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå