Popelko Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 regner med jeg finner det fort ut når de kommer, men litt nysgjerrig nå jeg
tullemimor Skrevet 5. oktober 2008 #2 Skrevet 5. oktober 2008 det er kanskje forskjellig fra fødende til fødende dette som alt annet, men hos meg er de slik... kynnerne mine er mest bare ubehagelige og i mageregionen, mens riene mine begynner med svak murring i rygg som tar seg opp i styrke og beveger seg frem til magen og stråler ned mot lyskene...og man kjenner hvordan de topper seg! merker det på pusten! lykke til når det blir din tur "lille^troll"
Fuglehjertet Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Enig med ovennevnte. Kynnerne kjennes mest foran på magen, som om ei kule trekker seg sammen. Riene begynte svakt med murringer nederst i ryggen og selv om de etterhvert sprer seg, begynner de alltid i ryggen for meg.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Det lurte jeg også veldig på! Nå vet jeg det: Den første rien jeg kjente begynte som en kraftig mensmurring, og spredte seg så bakover og til ryggen. Den neste begynte bak og gikk fremover. Jeg kjente på en måte at smerten og bevegelsen hadde et formål i motsetning til det jeg har kjent før. Det var også veldig lett å kjenne at den hadde en klar begynnelse og slutt. Det kjente jeg ikke med kynnerne jeg hadde. Moren min sa at "du VET det når det er ekte rier", og det hadde hun helt rett i. Lykke til med det som ligger foran deg! :-)
Sølvi77 Skrevet 5. oktober 2008 #5 Skrevet 5. oktober 2008 Mine rier satt kun i ryggen. Begynte som svak murring i korsryggen, akkurat slik mensen smertene er. For meg føles det som om ryggen skal "gå av", egentlig ikke så vondt, mest ubehagelig. Ingen stilling er god.. En ri fungerte for meg slik at det begynte svakt, så blir smerten i ryggen sterkere og sterkere for så å ta av igjen.. Det er utrolig deilig når en kjenner at rien er på vei tilbake! Så bare husk å puste deg rolig og kontrollert gjennom riene, så går det bra!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Men, dumt spørsmål sikkert, er ikke rier og kynnere noe av det samme i det hele tatt? Har jo hatt litt kynnere, hvor magen trekker seg sammen og blir steinhard liksom. Men nå i tre dager har jeg hatt veldig mye mensmurringer, og vondt i ryggen. Nå i kveld har det liksom kommet og gått litt, en del vondere enn før, men ikke så jeg må puste meg gjennom da?! hvis noen skjønner... og ikke sånn at jeg kan ta tiden på akkurat når det begynner og slutter...men jeg blir kvalm. kanskje fordi jeg er nervøs...hehe det er jo egentlig lenge igjen, 25 dager... dette er barn nr to, men sist hadde jeg hasteks i uke 37 så jeg opplevde ikke dette sist. blir glad om erfarne damer deler noe med meg...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg kjente mine som tak på begge sider av magen omtrent der som eggstokkene er. Det føltes som om jeg hadde en krok på hver side av magen med fiskesnøre bundet til og at jeg ble dradd i snøret fra hver side. Ganske ubehagelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå